DNA matches met De Kock

Forum Forums Restricted content Indisch DNA DNA matches met De Kock

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

Ik heb mijn DNA laten testen bij MyHeritage. Nu is de reden van het testen dat ik wil weten òf, en zo ja, hoe we aan de familie De Kock gelinkt zijn. Mijn overgrootmoeder is Leonora de Kock, maar heb daar nog niets over kunnen vinden. In de familie gaan er wel verhalen over een link met Fort De Kock en dat mijn oma met veel respect werd behandeld vanwege de link met De Kock. Anderzijds gaan er ook verhalen dat de achternaam mogelijk geruild is voor nootmuskaatvelden.

Nu match ik met nakomelingen met namen die ook voorkomen in de stamboom van Hendrik Merkus De Kock, w.o. Van Riemsdijk. Hoe kan ik achterhalen dat deze matches echte matches zijn? Het gaat om matches met kleine percentages, van 0,2% of 0,3%.

Ik heb veel websites en tips gelezen, maar het is echt een soort abracadabra voor mij. En ik heb ook begrepen dat een valkuil van stamboomonderzoek ‘wishful thinking’ is. Dat wil ik voorkomen uiteraard. Maar ik begrijp echt niks van de matrix, percentages etc. Wie zou eens willen meedenken/kijken?

Roswitha Kazic-Koliloedjoer

(Ik hoop binnenkort mijn vader ook te laten testen)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.