buitenzorg
- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 7 years, 10 months ago by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Forum › Forums › Restricted content › Ik zoek informatie over… › buitenzorg
Ik ben met de voorouders van mijn vrouw in Indië bezig. Nu gaan we eind dit jaar naar Indonesië en nu is mijn vraag of iemand weet of de Europese begraafplaats in Buitenzorg er nog is. Daar liggen (of lagen) meerdere voorouders begraven.
Alvast hartelijk dank, Wim Belgraver
Als je googled op “bogor” (hedendaagse naam voor Buitenzorg) en “begraafplaats” lijkt het er op dat deze begraafplaats nog steeds bestaat.
Klopt, maar dit is de begraafplaats in de plantentuin en daar liggen alleen hoger geplaatste personen begraven. Er moet er ook nog 1 zijn (of geruimd) buiten de tuin.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik heb enkele dagen geleden geïnformeerd bij een oud-inwoner van Bogor en hij vertelde mij dat de Europese begraafplaats buiten de Kebon Raya (Landsplantentuin) al geruime tijd is geruimd. Er staan nu gebouwen op de vroegere begraafplaats.
O ja, de oud-inwoner van Bogor vertelde mij ook dat op de Europese begraafplaats van de Kebon Raya te Bogor (vroeger Buitenzorg) gouvernementsambtenaren zijn begraven.