Familie Evers uit Blora
- This topic has 1 reply, 2 voices, and was last updated 2 weeks, 1 day ago by .
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Forum › Forums › Restricted content › Ik zoek informatie over… › Familie Evers uit Blora
Tagged: Evers Blora
Ik ben van plan om dit jaar naar Blora, Midden-Java af te reizen waar de familie Evers van mijn moeders kant zo’n 4 generaties heeft gewoond. Ik wil onder meer via de Nederlands-Indische burgerlijke stand van Blora meer informatie van de familie Evers achterhalen om leemtes in mijn genealogisch onderzoek te kunnen invullen . Heel graag zou ik adviezen, tips en ervaringen willen ontvangen.
De familie Evers uit Blora, Midden-Java is een zeer grote familie. Onder meer doordat mijn grootvader Frederik John Evers (1860-1945) en mijn overgrootvader Frederik Isaac Evers (circa 1815 – 1905) meerdere Javaanse bijvrouwen hebben gehad met vele kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Mijn genealogisch onderzoek is voornamelijk gebaseerd op een korte beschrijving van de kern van de familie stamboom in 2002 opgesteld door een inmiddels overleden oom. Mijn genealogisch onderzoek bevat nu 154 personen. Ook de namen van de Javaanse bijvrouwen.
Waar ik vooral naar op zoek ben, is naar gegevens van mijn overgrootvader Frederik Isaac Evers die omstreeks 1815 in Blora is geboren (ouders, geboortedatum, woonadres, beroep etc.) en idem van mijn grootvader Frederik John Evers.
Met vriendelijke groet, Edward Geus
Heb je al gevonden Wilhelm Augustinus (Augustijn, Augustin) Evers. onderschout te Batavia ?
Hij zou ca 1770 te Batavia geboren zijn volgens de vermelding in BRP 30, pagina 32, met leeftijd 49 jaar in 1819
Zie ook de regeringsalmanak van 1821 pagina 54, pdf-nummering