Reply To: Fam. Schotborgh in N.I.

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Fam. Schotborgh in N.I. Reply To: Fam. Schotborgh in N.I.

#44016
mirjam.smith-van pijkerenMirjam SvP
Participant

Ik heb een aanvulling op de vragen of Christina Wilhelmina Smith, die gehuwd was met Isidore Joseph Jeanty, ook de moeder is van de 3 zonen Schotborgh.
Roosjeroos vermeldt 1 geboorte (17-6-1831) en 1 overlijden (3-11-1861) van een Christina Wilhelmina Smith.
Het huwelijk met Isidore Joseph Jeanty werd gesloten op 15-5-1839, hun 3 kinderen werden geboren in 1840 1n 1841 (tweeling?).
De geboortedatum van de Christina Wilhelmina Smith op Roosjeroos (1831) kan niet van de echtgenote van Jeanty zijn, gezien de huwelijksdatum en geboortedatums van de kinderen.
Of de overleden Christina Wilhelmina Smith (1861) dezelfde is als het kind dat in 1831 geboren werd, of de echtgenote van Jeanty is, blijft voor dit moment onduidelijk. Alleen het vinden van de betreffende akten zou daarover uitsluitsel kunnen geven.
De akten van de geboorte, het overlijden en de huwelijken van CW Smith (met Jeanty én nog 2 latere huwelijken die Roosjeroos vermeld van een CW Smith, met resp. Ickler en De Gast), kunnen verder uitsluitsel geven over welke Christina Wilhelmina Smith bij welke partner en kinderen hoort.
Zelf ben ik er nog niet aan toe om de akten te kunnen opzoeken, ik hoop dat in het voorjaar van 2023 te kunnen doen. Maar mocht iemand anders eerder in de gelegenheid zijn en e.e.a. kunnen ophelderen, dan hoor ik graag!