Reply To: Ik zoek informatie over Sinah

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over Sinah Reply To: Ik zoek informatie over Sinah

robdumasRob Dumas
Participant

Beste Eef,

Apropos mijn achternaam is Dumas, niet Dumans.

Ik denk dat het heel zinvol is om bij een Family History Centra te gaan kijken, u moet van tevoren wel een afspraak maken wanneer u langs komt bij het betreffende Familiecentrum. U heeft geluk, het geboorteregister van de Burgerlijke Stand van Ambarawa is verfilmd door de Mormonen en u kunt het inzien onder filmnummer 1474394, item 3. U moet naar item 3 gaan wanneer u deze film bekijkt.

In de omgeving van Ambarawa bevond zich de militaire vesting Willem I en ten zuiden van Ambarawa bevond zich het militaire kampement Banjoe Biroe. Ik vermoed dat haar vader Geeraard Kuzee soldaat was en vertoefde in 1 van deze legerbasissen en hij leefde samen met Sinah. Naar ik vermoed was Sinah een vrouw uit Midden-Java en moet zij ongeveer 19 jaar oud zijn geweest bij de geboorte van hun dochter Jacoba Hendrika. Geerard Kuzee en Sinah waren niet gehuwd, zij was zijn ‘njai’ oftwel inheemse vrouw met wie hij ongehuwd samenwoonde. Nadat Jacoba Hendrika een paar jaar oud was moet haar vader met haar zijn vertrokken naar Nederland.

Een tijdje later huwde Geerard Kuzee, geboorteplaats Heinkenszand (Zeeland), 44 jaar oud zonder beroep, te Heinkenszand op 26 mei 1904 met Johanna Schaalje, werkvrouw, 30 jaar oud. Mogelijk besloot hij tot dit huwelijk om zijn erkende dochter een moeder te geven.

Groet, Rob

• This reply was modified 6 years, 6 months ago by robdumasRob Dumas. Reason: correction