Reply To: Bestaat het graf van Otto Kunhardt (1867) in Tengeragoeng nog?

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Bestaat het graf van Otto Kunhardt (1867) in Tengeragoeng nog? Reply To: Bestaat het graf van Otto Kunhardt (1867) in Tengeragoeng nog?

ericaflorericaflor
Participant

Inmiddels ben ik bij een LDS Centrum geweest en heb na enig zoeken de akte van erkenning van zowel Emma als Anna gevonden. Wat opvalt is dat beide dochters ten huize van Otto zijn geboren, maar dat deze huizen naar ik vermoed ergens anders stonden dan waar Otto verondersteld werd te wonen. Zo is Anna geboren in de kampong Sabla (tegenwoordig Sebelah), terwijl naar ik vermoed Otto als waarnemend dirigerend officier van gezondheid in een officierswoning bij het militair hospitaal in Padang woonde. Blijkbaar was het not done om als officier met je inlandse vrouw samen onder één dak te wonen. Een tweede vraag die bij me opkomt is waarom de akten van erkenning zo lang op zich hebben laten wachten. Emma is van 1842 en Anna van 1844. Mogelijk heeft u voor beide zaken (niet samenwonen en late akte van erkenning) een verklaring.

Met vriendelijke groet,
Alex Postema