Aanvullende info. 24-02-2016, Gezocht Fam. Lufting

Forum Forums Restricted content Algemeen Aanvullende info. 24-02-2016, Gezocht Fam. Lufting

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #4214
    pibesPeter Ibes
    Participant

    NFORMATIE 24-02-2016:

    De ouders van Johan Hendrik Martinus Lufting geb.14-12-1860 zijn, Juriaan Hendrik Rudolf Lufting, geb. 1834 Sumanap, overl. 30-04-1866 te Maduran en zijn vrouw Miesranie.

    Door combinatie van diverse gegevens mag ik concluderen dat Hendrik Christiaan Lufting, geb. 1785 te Japara en overl. 22-04-1833 te Soerabaja, de grootvader is van Juriaan Hendrik Lufting.

    Wie kan mij helpen om de ouders te vinden van Juriaan Hendrik Rudolf Lufting.

    M.v.g. Peter Ibes

    #4215
    Anonymous
    Guest

    Geen nieuwe informatie voor jou, maar voor de volledigheid:
    01-09-1900 huwelijk Kediri (RA1902:363)

    Helaas heb ik geen film kunnen vinden van dit jaar met gegevens van Kediri. De meest voor de hand liggende stap is wellicht de raadpleging van zijn stamboek. In de regeringsalmanak kom ik zijn geboorte niet tegen, maar wel diverse min of meer verwante namen; daarmee bedoel ik gelijke achternaam en vele dezelfde voornamen. Wellicht is hij toch ook in Ned Indie geboren.

    mvg-Ben

    #4216
    pibesPeter Ibes
    Participant

    Bedankt Ben, maar deze datum heb ik reeds.

    Ik heb een lijst met 75 Lufting’s waarvan de eerste geboorte stamt uit 1811 uit Soerabaja, maar om een directe relatie tussen de personen te maken, zonder akte, is niet makkelijk.

    Hoogstwaarschijnlijk is Johan Hendrik Martinus Lufting ook geboren in Soerabaja.

    mvg Peter

    #4234
    ewvanhuttenMiel van Hutten
    Participant

    Dag Peter,

    Ook ik ben op zoek naar de familie Lufting, omdat deze familie verschijnt in de familiegeschiedenis van mijn voorvaderen. Zo heb ik gevonden Catharina Maria Lufting, geboren eveneens in 1818. Zie bijgaande document ter info.
    Veel succes en mocht je meer informatie hebben, dan vind ik dat leuk om te mogen ontvangen.
    Met vriendelijke groet,
    Miel

    #4235
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Johan Hendrik Martinus Lufting was geboren te Sumanap (res. Madura) 14 dec. 1860 (Almanak v.Ned.Indië 1863, p. 47).

    Op de inwonerlijst van Soerabaja van de Volkstelling van Europeanen op Java in 1819 staat alleen 1 mannelijk lid van de familie Lufting vermeld en dat is Hendrik Christiaan Lufting, 34 jaar oud, geboren te Japara, zonder beroep, woonachtig te Soerabaja vanaf 1799.

    In de Collectie Bloys van Treslong Prins (bestaat uit microfiches van documenten) bij het Centraal Bureau van Genealogie te Den Haag bevindt zich informatie over Willem Jan Lufting. Mogelijk helpt jou dat verder.

    Succes!

    Mvg, Rob Dumas

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.