Abdul Rivai

Forum Forums Restricted content Algemeen Abdul Rivai

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #4256
    Anonymous
    Guest

    Ben op zoek naar informatie over Abdul Rivai. Geboren in 1908 (plaats onbekend). Overleden in 1966. Ligt begraven op het kerkhof van St. Clemens in Waalwijk. Wie weet iets over hem.

    #4257
    Anonymous
    Guest

    Mogelijk hebt u deze gegevens nog niet. Morgen kijk ik verder

    Uit BRP5: pag 58 (grafschriften Bandoeng)

    Behüt dich Gott/Es wär zu schön gewesen/Behüt dich Gott/
    Es hatt ncht sollen sein./ Hier ruht in Frieden/ Mein innig geliebten Mann/ Dr Abdul Rivai/ geb in Benkoelen
    13 Aug 1871/ tod Bandoeng 16 Oct 1933

    Uit BRP5: pag 29 (grafschriften Bandoeng)

    Sacred / to the loving memory of/Bartha Anna Rautenberg/ the beloved wife of Dr. Abdul Rivai/ born London 5 nov 1877/ died Bandoeng 14 July 1921/ True and faithfull

    #4258
    Anonymous
    Guest

    Dag Ben. Dank voor je reactie. De Rivai die jij noemt is de bekende arts en journalist. ‘Mijn’ Rivai was 1e luitenant bij het KNIL. Hij was vermoedelijk in de tweede helft van de jaren ’40 informant van de regering. Ik vond bij het Nationaal Archief (digitaal) een document dat daar op wijst. Letterlijk staat er: Barisan luitenant Raden Pandji Abdul Rivai van het huis Tjakra Ningrat, afgezant Pamekasan. Hij was moslim en ligt in Waalwijk begraven op een katholiek kerkhof. Zijn geboorteplaats is wel vermeld op de grafsteen maar is nauwelijks te lezen.

    #4259
    Anonymous
    Guest

    Wellicht kom ik echt op een verkeerd spoor terecht. Ik plaats het toch maar:

    http://www.gahetna.nl/collectie/archief/inventaris/gahetnascan/eadid/2.10.36.21/inventarisnr/10/level/file/scans-inventarispagina/14/foto/NL-HaNA_2.10.36.21_0010_0268/fotouuid/1c04316c-380e-40ea-b1dd-4b60a8fe9a2c/scan-index/297

    Ambtenaren stamboekkaart.

    Abdoel Rivai wordt vermeld RA1942 als hoofdcommies per 18 maart 1941 (departement verkeer en waterstaat)
    In 1941 empl N.H. mij te Buitenzorg
    In 1939 Abdoel Rivai bij Landskas Malang vanaf 12-11-1931 (departement financien)
    In 1931 Commies Staats Spoor te Soerabaja

    19-07-1922 huwelijk Doctor Abdul Rivai met Dedrika Elisabeth Coerman te Bandoeng (RA1923:4)

    mvg-Ben

    ps al eens overwogen een persoonskaart aan te vragen?

    #4260
    Anonymous
    Guest

    Dag Ben. Wederom dank. Hij zou het kunnen zijn. Inmiddels vernam ik dat Rivai afkomstig is van Madura (Madera). Zou graag willen weten hoe hij in Waalwijk is beland. Veel mensen hier al benaderd, maar niemand die het weet. Het grafregister van de parochie geeft ook geen informatie.

    #4261
    Anonymous
    Guest

    De persoonskaart zal dan ongetwijfeld de nodige info verschaffen.

    Indien hij inderdaad bij de KNIL heeft gediend als militair dan kun je contact opnemen met SAIP.
    Genealogisch onderzoek
    Onze archieven bevatten veel informatie. Daarom ontvangen we veel informatieverzoeken van particulieren in het kader van familie- en stamboomonderzoek. Wanneer u een verzoek indient, verzoeken wij u uw eigen adresgegevens alsmede de naam, voorletters en geboortedatum van de persoon, waarvan de informatie wordt gevraagd, te verstrekken
    http://www.saip.nl/nl/content/pages/overige-werkzaamheden.aspx

    mvg/Ben

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.