Administratie ziekenhuizen Nederlands-Indië

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Administratie ziekenhuizen Nederlands-Indië

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #4337
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Een vraag die binnenkwam via de mail.
    Ik plaats ’em hier. Wellicht dat iemand er iets over weet/er ervaring mee heeft.
    Naam en e-mailadres van de vragenstelster zijn bekend bij ons.

    [i]”Ik heb tot 1950 in Indië gewoond, geboren in 1941, bewoner van Kramat en Tjideng, Batavia.

    Wij gingen nadat we in 1946 in Nederland aangesterkt waren, weer terug naar de wijk Tjideng, vanwege het KPM contract dat mijn vader had.
    In 1947 zijn twee kinderen geboren, het jongetje stierf dezelfde dag, het meisje 6 weken later vanwege een voedselvergiftiging in de couveuse. Zij zijn begraven op Tanah Abang, ik heb daar het bewijs van en de rekening.
    De grafjes zijn geruimd doordat de Indonesiërs niets te maken hadden met de afspraken van de Nederlanders [eeuwig graf] . Dat begrijp ik.
    Vorig jaar ben ik naar het Carolusziekenhuis geweest omdat wij, [zus, ikzelf en broertje,] daar geboren zijn. Ik weet niet in welk ziekenhuis het overleden zusje heeft gelegen.
    Aan de balie vroeg ik naar de gegevens van ons. Mij werd verteld dat alle administratie van vóór 1947 vernietigd is.

    Ik vroeg mij af wat of er mee gedaan is. Is het waar wat mij werd verteld ?
    Heeft Nederland die gegevens gekregen of hebben ze alles verbrand ?”[/i]

    #4347
    wetmansWilly Etmans
    Participant

    Waarschijnljk zal dit vermeld staan in de overlijdensakte.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.