adoptie Voll

Forum Forums Restricted content Algemeen adoptie Voll

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #4636
    hkohlerRik Köhler
    Participant

    ik ben mijn gegevens over de familie Voll uit Makasser in kaart aan het brengen en stuit op ene Dirk Voll die drie kinderen heeft geadopteerd. Nu weet ik dat adoptie verre van uitzonderlijk was, maar het lijkt er hier toch op dat het om kinderen gaat die niet van hem zijn. Uit de fishes van Bloys van Treslong Prins vind ik de volgende adopties op zijn naam:

    Dirk Voll, ondertolk te Saleijer, adopteert te Makasser op 18-10-1783 Hermanus Dirk Laurens, geb. 28-09-1776, zoon van Johannes Christoffel Schultz en vrije inl. vrouw van Pattie van Saleiejr.

    Dirk Voll, ondertolk te Saleijer, adopteert te Makasser op 18-12-1789 Antonetta Carolina, geb. 02-05-1787, dochtertje van sergeant Otto Laurens en de vrije vrouw Bandeeng van Saleijer

    Dirk Voll, ondertolk te Saleijer, adopteert te Makasser Dirk, geb. 14-02-1782, zoon van de soldaat Hermanus Lasuur van Saleijer en de vrije vrouw Paning, zijn huisvrouw was Rachel Jacqué.

    Kan iemand mij vertellen of dit allemaal is wat het lijkt “een ruimhartig adoptiebeleid” of zijn het toch op de een of andere manier kinderen van Dirk Voll?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.