Afstamming Catharina (Cato) Winter

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Afstamming Catharina (Cato) Winter

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3985
    ldevriesLeo de Vries
    Participant

    Ik ben op zoek naar de afstamming van Catharina Winter *17-10-1877 Solo +05-11-1939 Batavia.
    Waarschijnlijk zijn dat Catharinus Ferdinandus Winter en Johanna Kaysel, maar ik kan hiervan geen bron vinden.
    Kan iemand mij verder helpen?

    #3986
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    [b]EDIT: Ik zie dat ik de vraag verkeerd las…ik las afstammelingen in plaats van afstamming. Ik zal straks nog een poging wagen. De informatie hieronder dan maar ten overvloede 😉
    [/b]
    Catharina Winter huwde op 2 maart 1897 te Soerakarta Eduard Philip Bastiaans (RA 1898, p. 315 en deze familieadvertentie).

    Voor de volledigheid hier nog de rouwadvertenties van Catharina Bastiaans-Winter:
    hier en hier.

    Van Bastiaans of Bastiaans-Winter kan ik in de juiste periode zo snel geen geboorteadvertenties vinden op delpher.nl

    Wel wat geboorten te Soerakarta in de Regeringsalmanakken:
    – 18 juli 1892: erkenning Adriana Cornelia Bastiaans te Klaten (toen nog onderdeel van de residentie Soerakarta)
    – 17 juli 1899: Johanna Susanna Elisabeth Bastiaans te Soerakarta (RA 900, p. 412)
    – 23 feb. 1899: Johanna Bernardina Bastiaans te Sragen (geldt hetzelfde voor als Klaten)

    In 1897 is E.P. inwoner van Batavia (RA 1897, p. 5).
    In 1898 (over het jaar 1897) kan ik ’em niet vinden in de Naamlijsten.
    In 1899 is E.P. Klerk (wachtgeld) te Soemenep (RA 1899, p. 136).
    In 1900 inwoner van Batavia (RA 1900, p.4).
    In 1901 ook inwoner van Batavia (p. 4). Zie ook pagina 34 van het Nieuw Adresboek van dat jaar: E.P. Bastiaans, Klerk op wachtgeld, Batavia, Prinsenlaan 10-33.

    Je zou, al zoekend in de RA op deze E.P. Bastiaans, steeds zijn geregistreerde woonplaats/adressen kunnen combineren met kinderen Bastiaans die in dat jaar geboren/erkend zijn in die respectievelijke plaatsen.

    Succes!

    #3987
    ldevriesLeo de Vries
    Participant

    Bedankt Denis voor de informatie;
    Catharina Winter is de overgrootmoeder van mijn echtgenote. Van haar nageslacht heb ik de meeste informatie wel. Ik ben echter op zoek naar de ouders van Catharina.

    #3992
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Leo,

    Heb even voor je gekeken op LDS-film 1208815, item 42, waarop het overlijdensregister van Batavia 1939 staat. Maar helaas staan in de overlijdensakte geen ouders vermeld.
    Aktenr. 126 vermeldt slechts dat Catharina Winter op 5 nov. 1939 te Batavia overleed, geboortig van Solo, oud 62 jaar, echtgenote van Eduard Philip Bastiaans en dochter van ouders beiden overleden.
    Dit wordt dus moeilijk want de BS van Soerakarta is verloren gegaan.

    Leo.

    #4038
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Leo de Vries,

    Catharina Winter, geb. Solo 7 (niet 17) okt. 1877. Inwoners Solo (naamlijst 1878): Casper Ernst, Carel Dirk, C.F. (= Catharinus Ferdinandus), Gustaaf Wilhelmus, G.L., F.L. (= Frederik Lodewijk) Winter.

    – Casper Ernst Winter, tr. Solo 14 maart 1861 Charlotta Frederika Winter (mogelijke ouders).
    – Carel Dirk Winter, overl. Solo 1 febr. 1913, tr. Solo 30 maart 1867 Johanna Suzanna Elisabeth Meijer (mogelijke ouders).
    – Catharinus Ferdinandus Winter, overl. Solo 5 nov. 1877 (57 jaar oud), tr. Solo 20 maart 1841 Johanna Sophia Christoffelina Kaijzel, overl. Solo 13 aug. 1886 (waarschijnlijk niet de ouders; J.S.Ch. Kaijzel zal zijn geboren in 1825 of eerder).
    – Gustaaf Wilhelmus Winter, overl. Djokja 15 nov. 1896, tr. Solo 13 jan. 1864 Maria Stansina Stavers (mogelijke ouders).
    – Frederik Lodewijk Winter, geb. Solo 16 april 1843 (verm. zoon Winter-Kaijzel), overl. Solo 7 april 1904, tr. Solo 10 nov. 1869 Louisa Margaretha Kiliaan (mogelijke ouders).

    Zij was mogelijk een achterkleindochter van Carel Frederik Winter (R.N.L.), geb. Djokja 7 juli 1799, gezworen translateur voor de Javaanse taal te Solo, overl. Solo 17 jan. 1859 (zie GHG 1, 354)

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

    #4410
    Anonymous
    Guest

    een kind van Jacobus HendrikusAlexander Gout en Anna Philippina Kiliaan heeft een aantekenschrift aangelegd met genealogische aantekeningen.
    over Louise Margaretha Kiliaan (geb 09-02-1844) zegt hij of zij: “getr. met L. Winter, geen nakomeling”
    aangezien het informatie betreft afkomstig van een tante en oomzegger houdt ik deze informatie voor betrouwbaar

    #4411
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste Leo,

    In de 19e eeuw werden kinderen dikwijls vernoemd naar hun grootouders van vaders- en/of moederszijde.

    Wanneer je dit in gedachten houdt en kijkt naar de gegevens die hieronder zijn aangereikt door IGV leden, dan valt op dat te Soerakarta op 17 juli 1899 Johanna Susanna Elisabeth Bastiaans werd geboren.

    De voornamen van dit kind komen overeen met de voornamen van Johanna Suzanna Elisabeth Meijer die te Soerakarta in het huwelijk trad met Carel Dirk Winter, overl. Solo 1 febr. 1913.

    Carel Dirk Winter was inwoner van Soerakarta in het jaar 1877 dat was het geboortejaar van Catharina Winter. Hij woonde ook in Soerakarta ten tijde van haar huwelijk in 1897.

    Volgens mij duiden deze gegevens erop dat Carel Dirk Winter en Johanna Suzanna Elisabeth Meijer de ouders waren van Catharina Winter, geb. Soerakarta 17 okt. 1877.

    Een bewijs hiervan te vinden, lijkt mij moeilijk. Je weet maar nooit of een nazaat/nazaten van de familie Winter afkomstig van Soerakarta hieromtrent duidelijkheid kan/kunnen geven.

    Vriendelijke groet,
    Rob

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.