Beschikbaarheid familysearch films A’dam

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Beschikbaarheid familysearch films A’dam

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #3420
    Anonymous
    Guest

    Uit antwoorden gegeven op diverse fora betreffende burgerlijke standgegevens Ned Indië leid ik af dat er bij het familycentrum van de Mormonen in Amsterdam mogelijk gedurende een langere tijd aldaar films van familysearch Ned Indie beschikbaar zijn.

    Indien dit juist is, bestaat er een lijst met de filmnummers die men in beheer heeft? Of is er een contactpersoon die informatie kan geven of een film aanwezig is als men een filmnummer heeft?

    Het is mij bekend dat ook het CBG een kleine collectie fiches en films heeft.

    mvg-Ben

    #3421
    Anonymous
    Guest

    IK denk en hoop dat ik het antwoord op mijn vraag al zelf heb gevonden.

    Is mijn veronderstelling juist dat alle op de Zaaiersweg liggende films betreffende Ned Indië vermeld zijn onder publicaties-digitale bronnen-LSD films BS op deze site?

    met vriendelijke groeten,
    Ben

    #3423
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Doordat ik me de laatste tijd meer bezighoud met het verzamelen van gegevens voor toekomstige “Bronnenpublikaties”, is het inventariseren van Indische films wat in het slop geraakt.

    Er liggen in Amsterdam meer Indische films dan op de website staan vermeld.

    #3424
    Anonymous
    Guest

    @ Leo,

    Dat is heel mooi. De films die nu op de bewuste pagina van IGV website staan zijn al geïnventariseerd. Maar er is dus geen overzicht van de filmnummers die wel aanwezig zijn?

    Stel dat ik een paar filmnummers heb opgezocht, kan men in Amsterdam dan nazien of dat nummer beschikbaar is of staat de locatie Amsterdam bv vermeld als ik middels een zoekaktie een filmnummer heb gevonden?

    Overigens succes met het realiseren van meer bronnenpublicaties.
    mvg-Ben

    #3425
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Als je via “Place Search” op de website van de Mormonen de film gevonden hebt waarop mogelijk de door jou gezochte info kan staan, kun je het beste eerst even de beheerder, broeder De Nijs, bellen of die film in Amsterdam aanwezig is (020-6944990). Dat bespaart je in ieder geval een extra rit naar Amsterdam.

    Hou er wel rekening mee dat de filminventarisatie van de Mormonen zelf nogal vrij globaal is (zie hiervoor mijn verhaaltje over de LDS-films op dit forum).

    De door mij geïnventarisserde films op de website liggen in ieder geval alle in Amsterdam.

    #3426
    Anonymous
    Guest

    @ Leo,

    Dank je wel. Dit biedt goede perspectieven.

    Eerst maar eens de filmnummers verzamelen en sorteren op prioriteit.

    mvg-Ben

    #3428

    valt Soerakarta onder Djokjakarta of is dat echt een ander register? mvgt Arthur

    #3429
    Anonymous
    Guest

    Het zou mooi zijn als Familysearch besluit de films van Indië te digitaliseren en online te zetten.
    Ik heb een heel rijtje met zaken die ik wil controleren. Wellicht gebeurt dit nog eens ?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.