Bron: Indische telefoonboeken

Forum Forums Restricted content Algemeen Bron: Indische telefoonboeken

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #2903
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Op de nieuwspagina is een bericht geplaatst over een nieuwe online bron: Indische telefoonboeken.

    Daar waar de Adresboeken meestal “slechts” de stad en evt. de wijk vermeldden, staan in het telefoonboeken de volledige adressen.

    Het eerste gepubliceerde telefoonboek, dat van Soerabaja/Surabaya van 1937 is ingescand en beschikbaar gesteld door L.M. (Leo) Janssen.

    Het bestand is (o.a. vanwege het formaat) alleen te downloaden voor ingelogde IGV-leden. Details: zie het nieuwsbericht.

    Mocht iemand nog ingescande telefoonboeken hebben, dan houden we ons aanbevolen. Hebt u nog ongescande telefoonboeken liggen? Laat hier dan een bericht achter en wellicht kan er onderling iets geregeld worden met inscannen etc.

    #2904
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Op internet vond ik het telefoonboek van Bandoeng 1936 op de volgende website:
    http://www.geneaknowhow.net/script/dewit/tel1936/index.htm

    #2905
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Dank je Rob. Ik zal voor de volledigheid de link opnemen op de telefoonboek-pagina.

    #2922
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Inmiddels heb ik van L.M. Janssen ook het telefoonboek van Semarang (1931) ontvangen en op de daartoe geëigende pagina geplaatst.

    Verder had ik eerder al van H.J. Verbaarschott ontvangen de Cultuuradresboeken voor Nederlandsch-Indië van 1915 en 1937. Ook die staan op de telefoonboeken-pagina.

    Ook zijn, n.a.v. een tip van Marcel Ravenhorst, links naar de gecombineerde telefoongidsen van West Sumatra (sept. 1938 en mei 1939) en Zuid Sumatra (sept. 1936 en jan. 1940) toegevoegd.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.