Bronbewerking: Staatsblad-Europeanen (1870-1949)

Forum Forums Restricted content Algemeen Bronbewerking: Staatsblad-Europeanen (1870-1949)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #2897
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    IGV-lid Tjaart Schillhorn van Veen heeft een omvangrijke bronbewerking ter beschikking gesteld aan de (Indisch-)genealogische gemeenschap: 15.993 personen die tussen 1870 en 1949 gelijkgesteld werden met Europeanen (na: 1919 “toepasselijk verklaring”).
    Meer informatie op de nieuwspagina.

    Voor IGV-leden is een .pdf-lijst beschikbaar. Alle gegevens zijn ook toegevoegd aan de (publiek toegankelijke) naturalisatie-database, die met de laatste toevoeging 28.000 records omtrent gelijkstelling/toepasselijk verklaring en naturalisatie bevat!

    #2898
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    ohhhh…. dit is goed nieuws.
    Ik heb Adobe Acrobat die een indexbestandje kan maken van een hele map pdf-files.
    Ik zag al een naam van een voorvader van een kennis van me staan.

    Maar….. iedereen kan toch die pdf-file downloaden ?

    #2899
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Handig is dat, een index-file maken. Zo heb ik een index-file die in 1x de IGV-DVD en de RA-DVD’s doorzoekt.
    Als het goed is kunnen alleen ingelogde IGV-leden het artikel zien. Je kunt het testen door uit te loggen. De directe link naar de .pdf zal misschien nog wel werken, maar daar werk ik aan. Tot die tijd ga ik ervan uit dat de directe link niet openbaar wordt gedeeld.

    EDIT: inmiddels is direct linken naar (lees: toegang zonder ingelogd te zijn tot) het .pdf-bestand niet meer mogelijk.

    #2900
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    ok… ik was uitgelogd en ik had geen toegang meer.
    Klopt dus.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.