Buisson de St. Remy

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Buisson de St. Remy

  • This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 8 years ago by Anonymous.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #4020
    DennisWeb master
    Participant

    Wie kan mij gegevens verschaffen over de Indische tak van de familie Buisson de St. Remy. Het gaat mij om gegevens die niet in de Indische almanakken, naamlijsten en adresboeken, via de dvd bronnen voor Indisch genealogisch onderzoek of de Indische kranten te vinden zijn.

    Deze tak stamt waarschijnlijk af van Jannes/Joannes Buison de St. Remy, geb. Arles 26 dec. 1791 (zn. van George B de SR en Amelie Delevoire), overl. Banka 18 juli 1856. Hij embarkeerde 18 juni 1821 als korporaal a/b van het schip “Vrouw Maria” met bestemming Ned.-Indië. Hij was bij overlijden 70 jaar oud (De Oostpost van 4 sept. 1856) en zou dus – indien i.d.d. op 26 dec. geboren, in 1785 i.p.v. 1791 zijn geboren. Ik houd vooralsnog 1791 aan, aangezien dat zijn eigen opgave is.

    Bij voorbaat dank,
    Roel de Neve.

    #4032
    DennisWeb master
    Participant

    Ik vergat nog te wijzen op het artikel van P.C. Bloys van Treslong Prins in zijn bekende serie De Indo-Europeesche families in Nederlandsch-Indië in Bataviaasch Nieuwsblad van 28 juni 1930. Daarin wordt als geboortejaar van de Indische stamvader 1787 genoemd.

    #4033
    DennisWeb master
    Participant

    Nog een bijlage

    #4296
    Anonymous
    Guest

    Hoi Roel,

    Ik weet niet of je hier al wat aan hebt https://www.genealogieonline.nl/stamboom-gonsalves/I127.php
    Er zitten wel wat Buisson de Saint Rémy’s bij de voorouders in mijn familie.
    Ik ben trouwens ook benieuwd wat jouw connectie is met Buisson de Saint Rémy en of jij nog meer gegevens hebt want ik zoek me suf.

    Ik hoor graag van je.

    Met vriendelijke groet,
    Philip Gooskens
    Email: p.gooskens@gmail.com

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.