burgelijke stand Semarang

Forum Forums Restricted content burgelijke stand Semarang

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #42571
    hoomenH.W.G. Oomen
    Participant

    Ik heb een probleem.
    Ik ben bezig met de familie Monteiro uit te zoeken en daarvoor ben ik al heel ver.
    Waar ik in Semarang nu tegenaan loop is dat ik wel via de almanakken en naamlijsten hun gegevens heb, maar van enkelen heb ik niet de ouders.
    Familysearch heeft vrijwel niets wat ik gebruiken kan dur blijf ik met enkele personen zitten zonder koppeling.
    Bestaat er een mogelijkheid om in Indonesië bv via het Indonesisch Archief achter deze gegevens te komen?
    Misschien nog andere mogelijkheden?

    Herman

    #42698
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Beste H.W.G. Oomen,
    Ik neem aan dat je gezocht heb in IGV-publicaties, oa Bronnenpublicatie deel 4, het hervormd doopregister van Semarang?
    Heb je die publicaties niet, kijk dan in de IGV-webshop en bestel de usb-sticks.
    Er zijn verschillende Familysearchkantoren in Nederland die je kunt bezoeken op afspraak.
    Ik weet niet of die open voor bezoek zijn in deze coronatijd. Misschien pas het volgend jaar ?
    Je moet ook een bepaalde film bestellen bij hen, vooraf.
    Lees eerst deze pagina en zoek via de linkjes naar de juiste films:

    ‘The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints’ (LDS)

    #42705
    hoomenH.W.G. Oomen
    Participant

    Beste meneer Verbaarschott,
    Dank U voor Uw reactie.
    Inderdaad heb ik alle publicaties doorzocht maar gegevens van Semarang zijn schaars.
    Mijn hoop is gevestigd op archieven die nog ergens liggen en ter inzage zijn.
    Ik kan me niet voorstellen dat de ontbrekende archieven van Semarang niet in het Indonesisch archief in Jakarta liggen.
    Wij Nederlanders waren erg secuur in archiveren en voor zover ik weet worden kopieën altijd naar een centraal punt gestuurd zoals dat werd gedaan in de VOC tijd.
    ik ben op zoek naar archieven van Semarang en Rembang en Blitar.
    Ook de kerkelijke archieven zijn niet compleet voor zover ik ze kan vinden.
    Ik ben al ruim 40 jaar bezig met zoeken naar gegevens, dus ik ben redelijk thuis in deze materie. Maar hulp is altijd welkom en erg gewaardeerd.

    Vriendelijke groeten, Herman

    #42822
    j. l..van der baanJ. L. van der Baan
    Participant

    Beste meneer Oomen,
    Ongeveer 15 jaar geleden was ik in Semarang en bezocht daar het kantoor van de Burgerlijke Stand om het origineel van een geboorte- en trouwacte te kunnen inzien. De (toenmalige) archivaris was erg behulpzaam en had zijn zaakjes goed op orde. De door hem gevonden actes mocht ik helaas niet kopieeren, maar wel overschrijven.
    Schriftelijke verzoeken om kopieen van actes (uiteraard tegen aangeboden betaling) leverden destijds weinig of nooit reacties (geprobeerd o.a in Jakarta, Makassar, Cianjur en Soreang(Bandung)), maar bij bezoek aan de betreffende Dinas Catatan Sipil werd ik altijd behulpzaam en vriendelijk te woord gestaan, soms met resultaat.
    Als U gelegenheid heeft om Indonesie te bezoeken, zou ik dat zeker in Semarang eens proberen: Kantor Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil Kota Semarang, Jl. Kanguru Raya No.3, Semarang 50151, Jawa Tengah, Indonesia. Telp. +62(0)246712563 . Of anders toch maar een brief of een Whatsapp er aan wagen: Whatsapp. +6285641604903.
    Succes met Uw zoektocht.
    Vriendelijke groet, J.L. van der Baan

    #42827
    hoomenH.W.G. Oomen
    Participant

    Beste meneer van der Baan,
    Dank U voor de tip, ik ga het zeker proberen. Maar het zal voorlopig daarbij blijven. Bezoek aan Indonesië is voorlopig vrijwel onmogelijk. Ik heb weinig zin om vakantiedagen op te offeren in quarantaine. Maar dank voor adres en telefoonnummer.

    #42879
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Ook bij het Cattatan Sipil is niet alles meer compleet, ik was daar drie jaar geleden. Maar de Mormonen hebben veel verfilmd en dat is online in te zien via een van hun familyreasearch centers in Nederland.
    Alleen van de katholieke kerk van Semarang zijn de doopregisters compleet, niet digitaal nog maar wel op film
    met vriendelijke groet,
    R van der Wal

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.