Burgerlijke stand gegevens Djombang 1925 –1945

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Burgerlijke stand gegevens Djombang 1925 –1945

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #4822
    rvdpollRaoul van de Poll
    Participant

    Hallo Ik ben Raoul van de Poll
    Mijn Opa van vaders kant is rond 1910 naar Indonesië gegaan. Getrouwd in 1915 met zijn eerste vrouw waaruit mijn vader is geboren op 28-03-1922 in Semarang.
    Hij is op 23-11-1927 gescheiden van haar en is verhuist van Semarang naar Djombang Volgens de RA ‘s is te volgen dat hij in 1925 , 26,27 nog getrouwd is met haar en dat hij emloyee S.f in Krian , Grisee was. In de jaren erna te volgen via de Ra’s is hij werkzaam geweest in de administratie Passerwezen te Djombang tot in ieder geval 1941 ( daarna geen Ra’s meer. Hij is overleden op 10-12- 1945 ( heb ik een kopie van). Van een nog een levende tante die ook in Djombang naar school ging ging ze ook om met de kinderen van zijn blijkbaar tweede vrouw( of samenwonend?).
    Er is sprake van een Bert, Paul , Nineke , Pietje en Miesje geboren tussen 1925 en 1935
    Vraag: waar zou ik gegevens van de burgerlijke stand te Djombang kunnen vinden of hij officieel getrouwd is met jonkvrouwe Suzette Louise Meyer ( 1914 nog gespeld Meijer) en hoe zijn kinderen precies heten en wanneer ze geboren zijn

    #8426
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Goedemorgen, war beseft de gebeurtenissen in Semarang kan ik je verwijzen naar filmrol 1357781, Huwelijken Semarang 1912-1927, welke digitaal is in te zien bij de Mormonen in Amsterdam of Leeuwarden e.d. Achter Item 13 begint het bijregister van 1915, Andere huwelijksgegevens na Item 15.
    De Geboorten van 1922 stan op filmrol 1357805 geb. semarang, Niet Digitaal!
    Veel succes
    Ron van der Wal

    #8955
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Raoul van de Poll,

    Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op Bernard Alidaan van de Poll (geb. Breukelen 17 aug. 1884, overl. Bandoeng 10 dec. 1945), die te Semarang op 2 jan. 1915 trouwde met Johanna Cornelia Henriette Hellwig (zij vestigde zich na de scheiding te Batavia op het adres Goenoeng Sari-binnen 46, komende van Malang; zie: Het Nieuws van den Dag voor Nederlandsch-Indië van 23 aug. 1927).

    Nederland’s Adelsboek (NA) 1999 vermeldt op pagina 317 bij Jkvr. Suzette Louise Meijer (geb. Soerakarta 16 okt. 1894, overl. Soerabaja omstr. 1951) dat zij voor de tweede keer trouwde (plaats en datum niet vermeld) met N.N. van der Poll (overl. tijdens de Tweede Wereldoorlog). De redactie van NA wist met dit huwelijk kennelijk ook geen raad. S.L. van de Poll (zonder titel), overleed Soerabaja in sept. 1950. Zie administratieve mededeling van overlijden in: Nieuwe Courant van 19 sept. 1950 (onder de kop Opgaven bs Soerabaja 11 t/m 16 sept. 1950): ‘S.L. van de Poll-geb. Meijer, vrouw’.

    De door jou genoemde Bert is vermoedelijk Bertus, geb. suikeronderneming Bedadoeng bij Baloeng (Paree) 26 aug. 1930. Zie zijn geboortebericht in: Soerabaiasch-Handelsblad van 30 aug. 1930: ‘De Heer en Mevrouw van de Poll geven met blijdschap kennis van de geboorte van hun zoon Bertus’.

    Het huwelijk Van de Poll-Meijer is i.d.d. vooralsnog onvindbaar, maar als dat heeft plaatsgehad, was dit vermoedelijk in de residentie Soerabaja in 1927-1930.

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve,
    redactie (redactie@igv.nl)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.