Burgerlijke Stand gegevens

Forum Forums Restricted content Algemeen Burgerlijke Stand gegevens

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #4558

    Ik weet dat de IGV gegevens heeft over verschillende plaatsen voor verscheidene tijdvakken. Tevens zijn bij mij de dvd’s met de regeringsalmanak bekend. Ik zou gaarne specifieke gegevens willen inzien. Kunnen jullie mij aangeven welke weg ik moet volgen. Gevraagd gegevens voor:

    – algemeen: Buitenzorg voor de periode 1850 – 1860,

    – Buitenzorg in het jaar 1855 (zoveel mogelijke gegevens van de Burgerlijke Stand).

    Alvast vriendelijk bedankt voor het advies,
    Met vriendelijke groet,
    Erny Kahle
    tel: 06-53932434
    e-mail: erny.kahle@planet.nl

    #4559
    Anonymous
    Guest

    M.b.t. de burgerlijke standgegevens kun je de DVD met gegevens regeringsalmanak gebruiken. Indien je meer informatie wilt hebben over de uit de BS genoteerde data zul je gebruik moeten maken van de films van de Mormonen.
    Zowel de overlijdensregister als de huwelijkshoofdregister zijn verfilmd en vermoedelijk liggen deze films bij het familiecentrum van de Mormonen in Amsterdam (Zaaiersweg) op de plank. Wel controleren. Overlijden 1855 : 114851 en huwelijken 1148259. Bezoektijden vrijdagmiddag (wel even reserveren).

    Dan Buitenzorg 1850-1860 algemeen. Wat bedoel je daarmee? De regeringsalmanak op DVD is minder volledig dan de gewone almanak. Daar staan meer algemene zaken in dan alleen adreslijsten, beroepen en burgerlijke standgegevens.

    mvg-Ben

    #4560

    Ben bedankt voor je eerste en snelle reactie.
    Ik tracht na te gaan wie de ouders zijn van een vrouw Frederika Schrijn. Ze is geboren in Buitenzorg op 27 juli 1855. De geboortedatum wordt bevestigd door de Regeringsalmanak 1956. Nu nog de ouders en het gezin. Heeft ze nog zusters en/of broers. Dit tracht ik te achterhalen in de meer specifieke en uitgebreide gegevens van de Mormonen.
    Indien dit moeilijk wordt hoop ik via meer algemene gegevens (bijvoorbeeld adressen en kerkelijke registratie)) voor een langere periode (1850 -1860) mensen te koppelen aan de bewuste vrouw. Daarmee kan ik duidelijkheid krijgen in de juiste ontwikkeling, inclusief takken, van onze stamboom
    Met vriendelijke groeten,
    Erny Kahle

    #4561
    Anonymous
    Guest

    Rond 1855 woonden in Buitenzorg twee mannelijke personen Schrijn t.w. Petrus en Cornelis Zacharius. Aangezien Petrus de vader schijnt te zijn van Cornelis Z. ga ik voor het gemak maar uit dat dit de mogelijke vader zou kunnen zijn van Frederika.

    Bron: 2002INN15:38 Inwoners van Buitenzorg anno 1852 door M. Spaans Azn
    Cornelis Zacharias Schrijn, geb Jassinga(Buitenzorg) [12 nov 1820] oud 30/32 jaar schrijver vna het land Nangong; vader is Petrus Schrijn (geb ca 1801 Soerabaja) opziener en Europeaan, moeder een Javaanse
    Kinderen bij een Javaanse vrouw:
    Wilhelmina Schrijn geb Nangong 20-02-1844
    Carel Schrijn, geb Nangong 19-10-1847
    Louise Schrijn, geboren Nangong 04-08-1849
    Cornelis Lodewijk Schrijn geb Nangong (=Buitenzorg) 30-07-1851

    In dit artikel staan ook de kinderen van Petrus vermeld 9 stuks. Ik heb die nog niet overgenomen omdat dit nog uitgaat van de veronderstelling dat Cornelis Zacharias inderdaad de vader is van jouw hoofdpersoon.

    #4562

    Ben,
    Wederom bedankt voor het snelle eerste werk. Ik had vergeten om de o.a. door jou genoemde bron De Indische Navorscher door te ploegen mede op het werk van Janssen.
    Ik kan de relatie tussenn Cormelis Zacharias en Frederika niet traceren. Wel wordt vaak en duidelijk de relatie met zijn dochter Louisa Cornelia Schrijn (geboren 23 mei 1861) genoemd. Ook de mogelijke relatie tussen de 2 zusters wordt nergens genoemd. Maar ik heb bij lange na nog niet al het beschikbare materiaal gezien.
    Ben je hebt mijn gegevens. Kun je persoonlijk contact met me opnemen (e-mail of telefonisch).

    #4563
    Anonymous
    Guest

    Ik heb je per persoonlijke mail een aantal mogelijk relevante stukjes uit de Indische Navorscher en uit de bronnenpublicaties van IGV gestuurd. Wellicht kom je daar weer iets verder mee.

    mvg-Ben

    #40339
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Frederika Schrijn wordt op 27 juli geboren te Touge op een afstand van meer dan 10 palen van de assistent-residentie Buitenzorg (schriftelijke aangifte 30 juli 1855)als dochter van Cornelis Zaxharias Schrijn en zijn echtgenote Louise. Zeer waarschijnlijk is dit een inlandse vrouw.
    Bron: BS Buitenzorg, geb.reg. 1855 aktenr. 11

    Leo Janssen

    #40340
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Correctie: Het is uiteraard Cornelis Zacharias !

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.