Christiaan A.B. Fickel

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Christiaan A.B. Fickel

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #3551

    Ik ben op zoek naar de ouders van Christiaan Alexander Bernard Fickel (Tjepoe 1902 – Kyue 1943 Japans interneringskamp) huwde in 1931 te Soerabaja met Josephine Corne. Tot aan zijn gevangenneming in 1942 portier in Soerabaja, Hij krijgt een aantal kinderen. Jospehine Corne komt te overlijden in de jaren 80 in Den Haag. Persoonskaart opvragen is nog niet gelukt omdat geboorte- en overlijdens datum onbekend zijn. En de vraag is of daar dan de ouders van haar man op zouden staan.

    Hij zou een broer hebben. Een Gustaaf J. (vernoemd naar hun grootvader Gustaaf Jacob Fickel?).
    In 1926 huwde Gustaaf J met een J.A. Corne te Soerabaja. Gustaaf J, Hoofdagent van politieagent te Soerabaja. De man wordt in 1929 failliet verklaard. Kinderen onbekend. CBG heeft geen ambtenaren registratie van deze broer.

    Het enige wat ik kan bedenken is zijn huwelijksakte bekijken. Waarschijnlijk gefilmd door de LDS. Ik heb de film besteld.
    Ik heb in het adresboek gekeken wie er als volwassene in Tjepoe woont in 1901-1903. Geen aanwijzingen. Er staan diverse Fickels vermeld. Hendrik Ph. Fickel is het zeker niet, zijn voorouders zijn bekend.

    Wie heeft er nog een andere tip om achter zijn ouders te komen?

    bvd
    Arthur

    #3552
    Anonymous
    Guest

    RA1903: 177 Fickel, F.G opz. sem- Joana Statt- Blora, Tjepoe (adresboek

    RA1872: 242 Francois George Fickel 23-05-1871 Soerakarta geboorte

    RA1907: B123 Francois George Fickel 09-05-1906 Magelang overlijden

    Dit zou een optie kunnen zijn. Geen huwelijk van Francois gevonden.

    mvg-Ben

    #3553

    Ja ik heb deze mannen uitgebreid bekeken, militaire stamboeken ingezien etc

    Francoa George Fickel (Soerakarta 1871 – Kedoe 1906) Huwde op onbekende datum net de inlandse vrouw Toeminah. KNIL Militair van 1890 tot 1895

    August Bastiaan Fickel (Soerakarta 1866 – Soerabaja 1914) Huwde Christina Mittelhauser. Ook in het KNIL geweest, stamboek nog niet gevonden maar in 1903 gegag. Segt. Maj.

    Ceasar Douglas Fickel (Soerakarta 1868 – Malang 1929) KNIL Militair van 1884 tot 1898.
    Na zijn diensttijd bij de KNIL gaat hij werken bij de Indische Spoorwegen.

    Maar wie zou het kunnen zijn?

    gt
    Arthur

    #3555
    Anonymous
    Guest

    Inderdaad heel lastig. Misschien toch maar afgaan op de woonplaats ten tijde van de geboorte?

    Josephine Corne 06-10-1915 geboorte te Soerabaja (RA1916: 221). Lijkt erg jong gezien de huwelijksdatum, maar zou kunnen.

    Heb je al eens geïnformeerd bij het Nederlandse Rode Kruis afdeling oorlogsnazorg? Indien niet, toch maar eens proberen. Zijn zeer behulpzaam.Doorlooptijd 6-8 weken. Zie hun website (oorlogsnazorg rode kruis) voor meer info hoe te handelen.

    mvg-Ben

    #3557
    Anonymous
    Guest

    F.G. Fickel is de zoon van G.J. Fickel blijkens een bericht in het Bataviaasch nieuwsblad van 23-03-1889. Het bericht gaat niet over geboorte oid maar schrijft over G.J. als vader van F.G.

    Is dit een oplossing voor jouw vraagstuk? Nee, maar alle beetjes kunnen helpen.

    mvg-Ben

    #3558
    Anonymous
    Guest

    Ik kwam dit nog tegen:
    01-08-1900 Olga Frederika Agatha Fickel te Magelang (Kedoe)
    22-05-1902 Alexander Bernard Christiaan Fickel te Magelang (Kedoe)
    beiden erkenning (RA1906:C67)

    mvg-Ben

    ps Jij zoekt C.A.B. Fickel? Zou dit dezelfde zijn als A.B.C. Fickel?

    #3559

    Bedankt. Er is ook A.B.C. Fickel overleden in 1901. Maar soms werd een volgende kind vernoemd naar het overleden kind, dus dan zouden de ouders van A.B.C. dezelfde zijn als van de in 1902 geboren CH.A.B. .

    Ik denk dat 22-05-1902 Alexander Bernard Christiaan Fickel te Magelang (Kedoe)
    beiden erkenning (RA1906:C67) inderdaad de man is die ik zoek, immers dezelfde geboorte datum. Dus dan zou Olga F.A. mogelijk zijn zusje kunnen zijn omdat ze beiden in Magelang (Kedoe) zijn geboren? Olga Frieda en Francina Philipina hebben in RoosjeRoos bij haar overlijden als vader F.G, staan van Inlandse moeder.

    Als ik naar de naamlijst EU inwoners kijk zie ik:
    A.B. Bodjonegro
    C.D. Pekalongan
    L. Semarang
    F.G. Rembang
    A.B. Soerabaja.

    Dus dat zijn de mogelijke vaders…. Rembang ligt in het district Magelang… Zou ik dan kunnen zeggen dat F.G. (Francoa George) de vader is?

    #3560
    Anonymous
    Guest

    Was Gustaf J. ook een erkenning? Wanneer geboren/erkend?

    Gezien het feit dat Olga op hetzelfde tijdstip is erkend als A.B.C. Fickel zouden zij dezelfde vader kunnen hebben.

    Nog wat losse flodders ter overdenking:

    Olga Frieda Agatha Fickel geboren 14-11-1898 te Semarang (RA1900: 378)
    Een Olga Frieda Agatha was de dochter van een gegageerd sergeant majoor Fickel en is begraven 11-03-1901
    In datzelfde graf ligt een August Bastiaan Fickel die begraven is 10-02-1914.
    BRP12:Begraafplaats Peneleh)

    Een Alexander Bernard Christiaan Fickel geboren 23-08-1896 Semarang(RA1898: 346)
    en Alexander Bernard Christiaan Fickel 17-08-1901 Bodjonegoro (overlijden) (RA1903:B106)

    Heel bijzonder die overeenkomsten in de namen. Maar deze kinderen zijn niet later erkend en komen dus uit een regulier huwelijk.

    mvg-Ben

    #3561
    Anonymous
    Guest

    Als het inderdaad F.G.is (zoals het nu wel lijkt) dan heb je ook zijn vader in beeld G.J. Fickel

    mvg-Ben

    #3562

    Ja die Gustaaf Jacob en ook zijn vader, Jacob, die ken ik al. Geen erkenning. Ook KNIL. Het bijzonder is dat Jacob ook een dochter had en die kreeg een kind van een onbekende vader.Mijn over over grootmoeder. De vader was een Europeaan, Mijn over over grootmoeder (dat blijkt uit mijn Y-DNA test).

    Ik had die graf info ook al gezien op de DVD bronnen , maar nog niet de link gelegd. bedankt!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.