Christoph Johan George Scharff (geb. 1798), procureur Raad van Justitie Semarang

Forum Forums Restricted content Christoph Johan George Scharff (geb. 1798), procureur Raad van Justitie Semarang

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #39407
    cpbrietC.P. Briët
    Participant

    Kan iemand mij misschien helpen aan de exacte overlijdensdatum van Christoph Johan Scharff, luitenant der infanterie en later procureur bij de Raad van Justitie te Semarang? Hij werd op 5 okt. 1798 in Doesburg geboren als zoon van George Scharff en Anna Catharina Staring en kwam in 1821 met het schip Koophandel, kapitein C.F. Jansen, naar Java. Hij was toen 2e luitenant der infanterie en werd geplaatst bij het 26e bataljon inf. Hij ging in dec. 1821 met ontslag en werd procureur bij de Raad van Justitie te Semarang. In de Bataviasche Courant van 19 en 26 jan. 1825 riep de secretaris van de Desolate Boedelkamer te Semarang de debiteuren en crediteuren van wijlen C.J.G. Scharff op om opgave te doen van hun schulden en vorderingen. De datum van deze oproep was 15 jan. 1825. Scharff moet dus kort daarvoor zijn overleden.

    Bij voorbaat hartelijk dank voor alle hulp!

    #39420
    henribikhenribik
    Participant

    Johan Georg Scharff en Anna Catharina Staring lieten op 25 maart 1798 in Doesburg Nederduits Gereformeerd dopen: een zoon genaamd Christoph Johan Georg volgens: https://www.wiewaswie.nl/nl/detail/51408828
    Zijn exacte overlijdensdatum heb ik niet kunnen vinden. Met vriendelijke groeten, Henri Bik

    #39421
    cpbrietC.P. Briët
    Participant

    Hartelijk dank voor de reactie. De in mijn vraag genoemde voornamen van luitenant en later procureur Scharff zijn inderdaad niet helemaal compleet. Hij heette Christoph Johan George. De in de reactie genoemde doopdatum (25 maart 1798), overgenomen uit WieWasWie, is echter onjuist. Volgens zijn militaire stamboekregistraties was hij op 5 oktober 1798 in Doesburg geboren. Volgens het doopboek werd hij op 26 oktober 1798 aldaar gedoopt.
    Blijft de vraag wanneer precies hij overleed…
    Kees Briët

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.