Coba ROGGEN geboren 20-11-1919 BANDUNG

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Coba ROGGEN geboren 20-11-1919 BANDUNG

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #4093
    Anonymous
    Guest

    Hallo leden,

    Ik ben op zoek naar Coba ROGGEN geboren 20-11-1919 in Bandung en 09-02-1939 in Batavia met H Snackers
    wat ik graag zou willen weten is haar geboorteakte of Huwelijksakte,en wie haar ouders zijn .
    Er is waarschijnlijk een Film ter inzage in Amsterdam ( zie beneden)en wanneer iemand van jullie daar voor mij dit kan opzoeken en een kopie maken ben ik erg dankbaar voor de hulp

    Geboorteregisters Batavia 1920 staan op film bij FS. Te raadplegen bij familiecentrum van de Mormonen in Amsterdam (Zaaiersweg) op dinsdagmiddagen. Wel even nagaan of de film er inderdaad nog ligt en een plaatsje reserveren (het is soms een beetje druk).

    Batavia hoofdregister * 1357883 (item 11) id. bijregister * 1357882 (item 19)

    Dan geboorteaktes Bandoeng: die zijn wel verfilmd. Mogelijk ligt de film ook in Amsterdam, maar het kan zijn dat die aangevraagd moet worden. Geboorten 1913-1920 – FHL INTL Film [ 1208678 ].

    Huwelijken Bandoeng: Huwelijken 1937-1940 – FHL INTL Film [ 1208765 ]

    Wellicht kent iemand nog meer details van het gezin heeft waarin zij geleefd heeft zoals broers en zusters.

    Nog ter Info:

    Coba in in WOII opnieuw gehuwd met Indonesische man en heeft daardoor een andere Familienaam ( tweede) uit haar eerste huwelijk zijn er 3 zonen en het 2e 1 dochter

    Bij voorbaat dank voor jullie hulp

    Jeanette Beckx

    #4094
    Anonymous
    Guest

    Hallo Jeanette,

    Je vermeldt een filmnummer van Batavia met geboortes 1920. Maar in jouw vraag geen enkele info over de naam van het kind dat geboren zou zijn in 1920 in Batavia. Kun je dat nog even aanvullen?

    mvg-Ben

    #4095
    Anonymous
    Guest

    Ben

    de gegevens , geboorte-akte, waar de geboortegegevens van Coba Roggen geboren 20-11-1919 in Bandung te vinden zijn bij FS Amsterdam Film 1920 Batavia heb ik van jouw gekregen .zie de onderstaande reactie 8 oct

    Ik heb inmiddels op jouw advies een vraag aan forum leden IGV om hulp bij het bekijken van de bewuste films in Amsterdam ,voor de geboorte van Coba Roggen en haar eerste huwelijk met H Snackers in 1939

    Onderzoek, vraag over persoonkaart Coba Roggen CBG heeft helaas niets opgeleverd.

    groet

    Jeanette

    #4096
    Anonymous
    Guest

    Jammmer dat er dus geen persoonskaart blijkt te zijn van Coba. Dat houdt dan ook in dat zij niet in Nederland is overleden.

    Wat betreft het filmnummer van Batavia. In een bijdrage van jou op stamboomforum wordt door jou vermeld:
    “Ik weet niet of de Familysearch films heeft van Batavia 1920 geboorten die online te raadplegen zijn?”

    Daarop heb ik gereageerd met het vermelden van het filmnummer betreffende geboortes Batavia. Voor Coba moet je Bandoeng hebben en voor de huwelijksakte uiteraard ook. Blijkbaar is er wat storing in onze communicatielijn.

    mvg-Ben

    #4098
    Anonymous
    Guest

    Ben,

    Sorry dat er iets is mis gegaan met de communicatie,dat betreur ik en was nooit mijn bedoeling.

    Mag ik dan een nieuw begin maken en je vragen of je weet of het Leo Janssen IGV archief online te raadplegen is?
    Want ik heb gezien dat er voor de naam ROGGEN heel wat gegevens hierin zijn vermeld.
    Of heb ik het mis.? zie beneden.

    Roggen : BRP/5 [9, 12, 20]; GHG/4 [40]; INN/17 [112];

    Indien dit niet zo is wie kan me dan meer details geven van deze gegevens.?

    met vriendelijke groeten

    Jeanette Beckx :unsure:

    #4099
    Anonymous
    Guest

    Er lopen een paar zaken door elkaar.

    Er is Indisch Repertorium waarin de bronnen vermeld worden waarin bepaalde familienamen worden vermeld.

    Daarnaast zijn er de films Ned Indië van de Mormonen. Die films zijn NIET on-line in te zien, maar wel via een centrum van de Mormonen. En in Amsterdam liggen diverse films van Ned. Indië.

    Ik zal nog wel even kijken waartoe de verwijzingen in het Indisch Repertorium leiden.

    mvg-Ben

    #4100
    Anonymous
    Guest

    INN/17 [112]: Henriette Berretty geboren Soekaboemi 25-11-1913 overleden Baarn 14-02-1981
    was gehuwd met Louis Gerardus Roggen.

    BRP/5 [9] Bandoeng : Hier rust P. CH. Roggen/R.I.P.
    BRP/5 [12] Bandoeng :Hier rust Charles Louis Roggen/ R.I.P.
    BRP/5 [20] Bandoeng: Hier rust Victorina Boers geboren Roggen geboren Bandoeng 24 maart 1897 overleden Bandoeng 15 mei 1928

    GHG4: [40] : Hier rust J.L.bours zijne echtgenoote en kinderen RIP.
    Jean Louis Bours, geboren Heserauge (FR) 37 jaar hoofdagent Alg Politie man van Geertruida Frederika Roggen en zoon van Heinrich B.en Katharina Franco.

    mvg-Ben

    #4101
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Jeannette,

    Heb even bij de Mormonen in Amsterdam gekeken, maar een film met de geboorten Bandoeng 1920 is daar niet aanwezig.
    Verder krijg ik uit de Mormonen-inventarisatie van de verfilmde BS-registers van Batavia de indruk dat het huwelijksregister van 1939 niet verfilmd is.

    m.v.g.

    Leo.

    #4102
    Anonymous
    Guest

    @ Hallo Leo,

    Bedankt voor het zoeken. De filmnummers die Jeannette in haar eerste bijdrage noemt heb ik aan haar doorgegeven. Wellicht heb ik een opzoekfout gemaakt.

    De geboorte van Coba moet aangegeven zijn in Bandoeng in 1919 (niet 1920!!). Ik vond daarvoor de volgende film die denk ik niet in Amsterdam ligt. Geboorten 1913-1920 – FHL INTL Film [ 1208678 ].

    Voor de huwelijk 1939 vond ik Bandoeng: Huwelijken 1937-1940 – FHL INTL Film [ 1208765 ].

    Wellicht kun jij een keer bevestigen dat deze 2 films niet of toch wel in Amsterdam liggen.

    Bij voorbaat hartelijk dank.
    met vriendelijke groet,
    Ben

    #4103
    Anonymous
    Guest

    Ben,

    Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik begreep uit de oorspronkelijke vraagstelling dat het in 1939 gesloten huwelijk te BATAVIA had plaatsgevonden, of interpreteer ik iets verkeerd.

    Leo

    #4104
    Anonymous
    Guest

    Leo,

    Je hebt helemaal gelijk. Ik ben bij het beantwoorden van de vraag op stamboomforum daar al de mist ingegaan. En het is de vraagsteller/ster niet opgevallen. Mijn excuses voor deze fout.

    mvg-Ben

    #4105
    Anonymous
    Guest

    Leo,

    Wat lief dat je even voor mij hebt willen kijken in Amsterdam.

    Wat ik in het bericht van Ben Wegman aan jouw gelezen heb heeft hij ook nog de filmsnrs etc. opgegeven
    misschien dat je een volgende beoek daar nog eens naar kunt kijken.
    bij voorbaat heel hartelijk dank

    met vriendelijke groeten

    Jeanette Beckx

    #4106
    Anonymous
    Guest

    Ben,

    Dank je wel voor de info en het kontakt dat je met Leo Janssen hebt gemaakr om alsnog even te kijken in de aanwezige films in Amsterdam, ik vind dit heel fijn nogmaals hartelijk dank.
    hopelijk dat dit echt iets gaat opleveren zoals bijv de geboorteakte en eventueel de huwelijksakte want dan kom ik zeker een hel stuk verder.

    met vriendelijke groeten

    jeanette Beckx

    #4110
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Jeanette,

    Ik heb vandaag bij de Mormonen in Amsterdam gekeken naar de aanwezigheid van de volgende filnummers:

    1208678, waarop mogelijk de geboorte van Coba Roggen in 1919 te Bandoeng zou kunnen staan, en
    1357938, waarop mogelijk haar huwelijk met Snackers in 1939 te Batavia zou kunnen staan.

    Beide films zijn echter helaas NIET in Amsterdam aanwezig.

    Je zou kunnen kijken of er bij jou in de regio een Mormoons Centrum voor Familiegeschiedenis is en deze films dan te bestellen.

    Groet,
    Leo.

    #4112
    Anonymous
    Guest

    Leo,

    Heel hartelijk dank voor jouw tijd die je hent besteed aan mijn vraag over de beide films.

    Met het noemen van de filmnrs ben ik ondanks dat ze niet aanwezig zijn best wel een stukje verder. Hoe ik het ga oplossen weet ik nog niet maar waar ik moet naar gaan zoeken wel.

    met vriendelijke groeten,

    jeanette Beckx 😉 😉

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.