Cutler

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3252
    sklerksSandra Klerks
    Participant

    Ik zoek de kinderen van George Cutler, geboren Londen 14-8-1850; overleden in Indonesië (waar & wanneer onbekend)
    Hij trouwde met Johanna Hendrika Louisa Gerritsen, geboren Indonesië 7-12-1870, maar gezien het leeftijdsverschil denk ik dat Johanna zijn 2e vrouw geweest is.

    Met Johanna kreeg hij in ieder geval 1 dochter: Louisa Theodora. Zij komt in 1947 met de “Sibajak” naar Nederland, alleen. Haar ouders moeten dan al overleden zijn. Maar hoe kom ik daarachter? En waar vind ik George’s 1e vrouw en eerdere kinderen?

    #3253
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Eerste vermelding in RA die ik kan vinden:
    geb. 24 sept. 1876 te Soerabaija: George Alexander Cutler (RA 1877/311).
    Als jouw George Cutler trouwde met iemand die in 1870 werd geboren, gaat het hier in ieder geval om een andere George.

    George Alexander Cutler werd op 10 maart 1877 begraven te “Peneleh” Soerabaja (Straat 13 Ooost, nr. B 798), samen met Marianne Cutler (op dezelfde datum)
    “B 798 Marianne Cutler, begr. 10 maart 1877.
    George Alexander Cutler, begr. 10 maart 1877.”
    (bron: Bronnenpublicatie 11 IGV, begraafplaats “Peneleh” te Soerabaja II, vakken E en F”)

    Misschien een derde huwelijk van jouw George Cutler?
    21 sept. 1883 te Soerabaija: George Cutler met Anna Carolina Jacoba Fransz. (RA 1884/210)
    Daarvoor en daarna geen geboorten Cutler in de RA gevonden.

    In het Adresboek van geheel N-I (1904, p. 129; 1905, p. 132) twee Cutlers:
    “Cutler, C. J. — Mach. Sf. Bodjong — Poerbolinggo.
    Wed. Ingenieur G. — geb. J. Gerrissen — Semarang, Peterongan.”

    Een naamgenoot (zoon wellicht?):
    18 aug. 1920 te Tegal: George Cutler met Jeni Tuynmah (RA 1921/47)

    Mogelijk is er nog wat te vinden via http://www.delpher.nl (ik zal zo zelf ook even kijken).
    Hier in ieder geval een zoekresultaat met familieberichten.

    #3254
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Overlijden G.A. Cutler in De Locomotief van 7 okt. 1876.
    Huwelijk G. Cutler en A.C.J. Fransz in Soerabaijasch handelsblad van 22 sept. 1883.
    Verloving Ch. Cutler met P. van de Rivière in Bataviaasch nieuwsblad van 10 aug. 1906, idem in Soerabaijasch handelsblad en Bataviaasch nieuwsblad.
    – en nog een paar (zie link in bovenstaand bericht).

    Helaas geen vermeldingen van geboorten, dus wat dat betreft nog geen antwoord op de vraag. Misschien hebben anderen suggesties/ideeën.

    #3255
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    april 1902, George Cutler overlijdt, werkte bij werktuigkundig atelier te Karangtoerie,
    voorheen werkzaam bij Young&Gill te Soerabaya

    Delpher1

    Delpher2

    #3256
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    april 1902, George Cutler overlijdt, werkte bij werktuigkundig atelier te Karangtoerie,
    voorheen werkzaam bij Young&Gill te Soerabaya

    delpher1 en delpher2

    #3257
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Sandra,

    Ik denk dat de George Cutler die te Soerabaja trouwt op 21 sept. 1883 met Anna Carolina Jacoba Fransz, niet de door jou bedoelde George Cutler is.
    G. Cutler die met Fransz trouwt, werd blijkens het huwelijksregister van Soerabaja 1883 (aktenr. 57) rond 1834 geboren te West Bromwich, Stafordshire als zoon van Charles Cutler, zonder beroep, wonende te Birmingham, en van Ann Pope, overleden.
    Dus niet in Londen en niet in 1850.

    Bron: Bronnenpublikaties van de IGV, deel 22 (2013), blz. 114.

    #3375
    sklerksSandra Klerks
    Participant

    Excuses voor mijn vreselijk late reactie. Soms loopt die agenda voller dan wenselijk is….
    In ieder geval wil ik beginnen jullie allen hartelijk te bedanken voor deze bijdragen! We zijn er nog niet, maar in ieder geval denk ik niet meer in mijn eentje en dat is ook heel wat waard.

    Het overlijden van George Cutler in 1902 had ik gezien, en ik vraag me af of dit de juiste meneer is. Het zou zo maar kunnen! Voorlopig zet ik mijn troef even daarop.

    Maar dan?
    Hoe kom ik aan meer informatie over George’s zijn kinderen en echtgenotes?

    Zeker is dat dochter Louisa Theodora werd geboren op 9 november 1896.

    Ik heb al contact gezocht met diverse archieven in die regio in Indonesië maar ik vrees dat of mijn Engels voor hen onbegrijpelijk is of dat de mail überhaupt niet in behandeling is genomen. Hoe dan ook: radio-stilte uit die hoek!

    Wie heeft nog een idee?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.