de moeder van Antje Ligtnegger

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… de moeder van Antje Ligtnegger

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #42708

    Ik probeer te achterhalen wie de moeder was van mijn voormoeder Antje Ligtnegger.

    Over Antje Ligtnegger heb ik vrij veel gegevens:

    Geboorte: 1827, Pasoeroean
    Huwelijk: 25-01-1844 te Semarang, met Jean Baptiste Hauber
    Echtscheiding: 29-10-1864 te Ambal (Bagelen)
    Overlijden: 12-04-1888 te Banjoemas

    Vader:
    Fredrik Ligtnegger (lt KNIL)
    geb. 29-05-1799 te Brielle (NL),
    overl. 23-11-1833 Padangsche Bovenlanden

    De geraadpleegde bronnen zijn online stambomen, SIFA familiedossier, RA, roosjeroos.nl, NA, LDS FHC, IGV publicaties

    Ik zoek dus een akte waarin de moeder van Antje staat aangegeven, maar helaas kan ik er geen vinden. Vrij frustrerend aangezien ik zoveel aanknopingspunten heb.

    – Geboorte: aangezien de BS pas in 1828 in vNOI werd ingevoerd, bestaat er geen geboorteakte. In de catalogus van de LDS zie ik geen kerkregisters van Pasoeroean staan, dus daar kom ik ook niet mee verder.
    – Huwelijk: van het jaar 1844 zijn er geen huwelijksaktes uit Semarang beschikbaar in de LDS catalogus.
    – Echtscheiding: binnen de residentie Bagelen, ben ik in de LDS catalogi alleen Purworedjo en geen Ambal tegengekomen. Toch even gezocht in die Purworedjo maar geen echtscheidingsgegevens van Hauber/Ligtnegger tegengekomen. Ik weet eigenlijk ook niet of, net als bij huwelijksaktes, de namen van de ouders van het paar werden opgenomen in een echtscheidingsakte.
    – Overlijden: in de LDS catalogi is in de bronnen over Banjoemas het jaar 1888-Overlijden niet beschikbaar.

    Wellicht heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik hoor het graag!

    Nog een additionele opmerking: Ik heb de IGV-stick gekocht een tijdje terug en hierop staan vele edities van de RA. Volgens roosjeroos.nl zou op RA 1889 / blz 387 het overlijden van Antje geregistreerd moet staan. Op zowel Deel 1, Bijlage als Deel 2 kom ik geen pagina 387 waar deze gegevens op staan. Ik zie eigenlijk helemaal geen BS gegevens in RA 1889, dus vraag mij af hoe dit kan. Wellicht weet ook iemand dit?

    #42748
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Ik heb RA 1889 in pdf.
    Het boek heet Naamlijst der Europeesche inwoners van het mannelijk geslacht….
    De pdf is genoemd 1889 naamlijst
    Op pagina 387 staat het overlijden van Antje Ligtnegger te Banjoemas

    #42749

    Bedankt voor uw nakijkwerk! De reden dat ik graag de overlijdensmelding van haar wilde zien in de RA, is vanwege de overlijdensplaats. Kunt u ook aub nagaan of de registratie was in het district Banjoemas, of wellicht in de residentie Banjoemas maar een ander district?

    #42750
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    https://i.postimg.cc/kgqdDW8Q/ligtnegger.jpg

    Als ik dit zo zie, dan denk ik dat ze overleed in de stad/dorp Banjoemas, in het district Banjoemas

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.