Doopboeken Katholieke Jozefkerk te Semarang

Forum Forums Restricted content Algemeen Doopboeken Katholieke Jozefkerk te Semarang

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #44369
    reyna000reyna000
    Participant

    Weet iemand of de Katholieke Jozefkerk te Semarang nog een archief heeft met doopboeken uit 1866?
    dit is het geboortejaar van mijn overgrootvader Jan Jozef Reynaert

    #44397
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Ja hoor, de doopboeken zijn nog in de kerk en in te zien voor geinteresserden. Kopieen van deze doopboeken staan op het indische archief van de IGV, er is ook een geboorte acte bekend… Burgerlijke stand Samarang geboorteregister 1866 1e bijregister acte 30 (LDS film nr 1357797 fiche 860)
    Groet Ron

    #44399
    reyna000reyna000
    Participant

    Dag Ron,

    Dank voor je informatie:

    We zijn september dit jaar in de Jozefkerk in Semarang geweest. Een medewerker heeft gezocht in het boek van 1866 en ook nog van de boeken van zijn broer en zus. Hij heeft niets gevonden. Dat zou kunnen betekenen dat mijn overgrootvader misschien protestant gedoopt is.
    Weet jij of de doopboeken van de protestante kerk ook aanwezig zijn.
    Er is geen geboorte acte. Is er een link bekend naar geboortejaar 1866 en Semarang bij de LSD?

    Groet
    Frits

    Groet en dank,

    Frits

    #44400
    reyna000reyna000
    Participant

    Dank je wel Ron voor je informatie!

    We zijn eind september in Semarang geweest en een medewerker van de kerk, heeft het hele boek van 1866 per bladzijde bekeken.
    Ook andere boeken uit het geboortejaar van zijn broer en zus heeft hij gekeken, maar alle drie personen werden niet gevonden.
    Ik stellig de indruk dat deze personen dan Protestants gedoopt zouden zijn.
    Weet hij of er een register bestaat van de Protestantse kerk in Semarang?

    Er is geen geboorteacte bekend. Is er een link naar dat geboorteregister Semarang 1866?

    Groet,

    Frits Reynaert

    #44405
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Doopboeken van de Protestantse kerk zijn mij niet bekend, regelmatig naar gevraagd bij vrienden en kennissen.
    De geboorteregisters zijn voor zover aanwezig in de jaren ’80 van de vorige eeuw verfilmd door de mormonen. De acte is via deze weg in te zienBurgerlijke stand Samarang geboorteregister 1866 1e bijregister acte 30 (LDS film nr 1357797 fiche 860)
    groet Ron

    #44416
    reyna000reyna000
    Participant

    Dank je wel Ron,

    Hoe kan ik de film die je beschrijft inzien? Moet ik naar een Lds instelling. Of kan ik dit via Igv online zien? En zo ja, waf is dan de link?

    Groet en dank
    Frits Reynaert

    #44431
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Hoe je de films van de Mormonen kunt inzien wordt op deze site uitvoerig beschreven door collega Dennis van der Jagt

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.