Dopen NH kerk Batavia 1900 (ivm Johan Brilman)

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Dopen NH kerk Batavia 1900 (ivm Johan Brilman)

  • This topic has 4 replies, 2 voices, and was last updated 7 years ago by Anonymous.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #4589
    Anonymous
    Guest

    Ik heb een Indisch genealogisch probleem waar ik niet verder mee kom.
    In de kwartierstaat van mijn kinderen komt voor Johan BRILMAN,
    geb. Batavia 19-4-1900. Hij is geboren als Johan Beer,
    zoon van Jacoba Frederika Albertine Beer (geb. Muntok 24-1-1876).
    Toen zij in 1914 huwde met Christoffel Brilman heeft deze Johan erkent.

    In de familie is wel bekend dat de biologische vader van Johan
    Brilman een Van der Linden was die uit Haarlem kwam.
    Men weet dit omdat dit in de doopinschrijving van Johan Brilman (zij waren Hervormd) zou hebben gestaan. Helaas is de doopinschrijving niet meer in bezit van de familie. Hierin is Johan opgenomen als zoon van Johan van der Linden en is ook de voornaam en herkomstplaats (Haarlem) van de vader genoemd, die echter helaas niet meer bekend is in de familie.

    Mijn vraag is of bij iemand bekend is waar de doopboeken van Batavia van 1900 zijn gebleven. In het Arsip National zijn wel de archieven van de NH kerk aanwezig, maar niet verder dan 1865. De archivaris van de Protestante Kerk Nederland kon ook geen nadere info geven.
    Ik heb (in het Engels) contact gezocht met de Protestante kerk in Djakarta, maar krijg herhaald geen antwoord.

    #4590
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Wat is de naam van de kerk in Jakarta waar Johan Brilman is gedoopt òf in welk deel van Jakarta/Batavia stond die kerk ?

    Mvg,
    Rob

    #4634
    Anonymous
    Guest

    Excuses voor de late reactie. Dat is helaas niet precies bekend. We weten alleen dat ze Nederlands Hervormd waren.

    #4635
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Ik vermoed dat de kerk waar de doop plaats vond de Willemskerk in Batvia nu Immanuel kerk in Jakarta moet zijn. Indien de doopboeken daarvan niet in het Arsip Nasional zijn, dan zouden ze zich moeten bevinden in de Gereja Immanuel in Jakarta.

    #4637
    Anonymous
    Guest

    Hallo Rob,

    Dank voor je reactie. Ik heb al eens contact gezocht met Geraja Immanuel maar helaas geen reactie gekregen. Ik ga het toch nog eens proberen.

    Met vriendelijke groet,
    André Sijnesael

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.