Drie zussen ? Schwartskoff Amboina 1730/1800

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Drie zussen ? Schwartskoff Amboina 1730/1800

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3636
    Anonymous
    Guest

    Drie zussen Schwartskoff Amboina 1730/1800

    Ik zoek informatie over bovenstaande familie Schwartskopff(etc) dienaren bij de VOC, verblijvend in vooral de Molukken met name Ambon,Banda. En verder over vrouw en kinderen van Johan Sybrand Sluiter 1.3.1.1.

    Wie kan bevestigen dat 1.1 , 1.2, en 1.3 zussen zijn.

    Informatie o.m. van DNL 1906 JAARGANG 24 ,

    1.??Schwartskopff ? x Lea Cornelis (weduwe van sergeant commandant Christiaan Willemsz van de Kasteele 1739)

    Dit echtpaar krijgt kinderen:
    Waarschijnlijk 3 zussen?

    1.1. Johanna Schwartskopff
    Trouwt in 1746 met Frederik Gronart. Frederik Gronardt was o.m. hoofd van Hila, en koopman hoofd van Pulau Ay Banda . Ze krijgen kinderen:
    1.1.1. Willem Hendrik
    1.1.2. Adriana Hendrietta
    1.1.3 Anna Jacoba Lea
    Trouwt eerst met Casparus Greven en daarna met Nicolaas Galloo 19 maart 1776
    1.1.4 Carolina Christina
    Trouwt met Anthony Keyser , burger te Banda , 12 september 1764

    1.2. Cornelia Helena Swartshof
    Trouwt met Otto van Rijswijk. Otto van Rijswijk was VOC militair: sergeant, vaandrig,luitenant,op Amboina , hoofd van Manipa etc. Ze krijgen kinderen :
    1.2.1 Johanna Frederika
    Trouwt met Gerardus Hengelveldt opperchirurgijn en hospitalier op Amboina /Gerardus Hengelveldt x Johanna Frederika van Rijswijk 1759-1760

    1.3. Helena Swart(s)kof, Swartchoff
    Trouwt met Willem Sluiter , waarschijnlijk tussen 1750 en 1755. Willem Sluiter was in die periode opperchirurgijn in het hospitaal Amboina
    Krijgen een kind
    1.3.1. Sybrand Johan Sluiter
    1.3.1.1 Sybrand Johan Sluiter, sterft in 1784 en is dan resident van Manipa , laat vrouw en kinderen na.. Naam vrouw en kinderen onbekend. Een dochter is mogelijk Jacoba Sluyter

    Arnold Ruiter

    #3643
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Arnold,

    Wellicht dat de collectie Bloys van Treslong Prins van het CBG bruikbare informatie bevat.

    Roel de Neve.

    #3646
    Anonymous
    Guest

    Roel,
    Hartelijk dank voor je tip. Bij gelegenheid ga ik daar gebruik van maken.
    Groet Arnold Ruiter

    #3647
    Anonymous
    Guest

    Dag Roel,

    Op Oostindische bronnen cbg veel interessante namen gelezen onder Ambon, maar helaas geen Schwartskopff etc of Sluyter etc. Wel stukken overgeslagen die niet leesbaar waren.

    Voorlopig laat ik het er verder bij.

    Groet, Arnold Ruiter

    #3819
    Anonymous
    Guest

    Bij nadere bestudering van de Oost Indische bronnen de moeilijk leesbare naam Joas? Christina Swartskop (Ambon) gevonden.

    Wie zij was is nog niet duidelijk . Mogelijk een zus van de Schwartskopff die met Lea Cornelis trouwde.

    Groet, Arnold Ruiter

    #3899
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Arnold,

    Je zou ook eens kunnen informeren bij Maarten en Willy Etmans van de website Roosje Roos (www.roosjeroos.nl). Zij hebben veel onderzoek gedaan naar families in de Molukken.

    Vriendelijke groet,
    Roel.

    #37168
    arnoldrarnoldr
    Participant

    Helaas nog geen enkele nieuwe aanwijzing gevonden over de Schwartskoff ‘s .

    Van Joas?/Joan Christina Swartskop (Ambon) nog geen enkel aanknopingspunt.

    Alle nieuwe info over de familie Schwartskoff/Swartskop etc. is welkom

    Het ( VOC)leven van Willem Sluiter, getrouwd met Helena Swartskof heb ik uitgewerkt. Bij interesse graag een mailtje naar arnold.ruiter@home.nl

    Groet, Arnold Ruiter

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.