Eilise DE LANG

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #3337
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Op 22 november 1916 trouwde Richard Napoleon Soute te Loemadjang met Eilise de Lang (RA 1918, A20).

    Van Eilise de Lang kan ik geen links vinden naar haar geboorte, laat staan naar haar ouders op de RA- en IGV-DVD’s en in (combinatie met) Delpher.

    Mogelijk was Eilise (Elise?) niet haar volledige naam, maar was haar naam Elisabeth of Elizabeth.
    Maar dat levert mij voorlopig nog niet veel op, bijvoorbeeld:
    – Elisabeth Allegonda de Lang, geb. 8 febr. 1897 (RA 1898, 336) kan het niet zijn geweest, want die was in 1918 met ene J.W. Weers (RA 1918, A1093; R.N. Soute met E. de Lang op A953).
    – Op 21 aug. 1891 te Batavia nog een Elizabeth Justine de Lang (RA 1892, 305), maar die overleed al op 13 febr. 1892 (RA 1893, 381).

    Kijk ik ergens overheen? Iemand nog ideeën?

    #3339
    Anonymous
    Guest

    Via digitale stamboomportaal vind ik een gezinskaart van Richard Napoleon Soute. Hij was in 1931 met zijn 4 kinderen gedurende een half jaar in Den Haag woonachtig. Zijn vrouw is er niet bij. Waren zij toen gescheiden of was zij al voor 1931 overleden? Jongste kind is in 1924 geboren. Wellicht is via Delpher een overlijdensbericht te vinden van haar. Ik heb daar nog niet gekeken

    mvg-Ben

    #3340
    Anonymous
    Guest

    misschien kom je met deze geboorte-data verder ?
    R.N. Soute – 04.02.1890
    E. de Lang – 21.08.1896

    #3341
    Anonymous
    Guest

    RA 1898: pag 341

    27-04-1896 Elise de Lang (erkenning) Tjitjalengka

    met dank aan NN omdat van 1896 makkelijker zoeken bleek.

    mvg-Ben

    #3342
    Anonymous
    Guest

    Op basis van woonplaats zou de volgende persoon in aanmerking kunnen komen als vader:

    J.H. de Lang woonachtig Tjitjalengka 1898

    Huwelijk Jonnie Hendrik de Lang en Elisabeth Wilhelmina Catharina Keizer 06-12-1876 Poerbolingo
    Overlijden Jonnie Hendrik de lang 24-05-1902 Bandoeng

    Vermelding 1890 RA wonend in Tjitjalengka

    10-11-1845 geboorte Jonnie Hendrik de Lang in Samarang
    06-11-1844 geboorte Elisabeth Wilhelmina Catharina Keizer te Bagelen

    Geen overlijden van Jonnie Hendrik’s vrouw gevonden.

    mvg-Ben

    #3343
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Enorm bedankt allen! Genoeg materiaal om verder mee te werken nu.
    Die J.H. was al een van mijn kandidaten.
    Hij woonde, op basis van andere RA’s, blijkbaar duurzaam (en als enige volwassen De Lang) in Tjitjalengka. Dat iemand anders de vader was van Elise, lijkt mij dus sterk.
    EDIT: Jonnie Hendrik trouwde met Elisabeth Wilhelmina Catharina Keizer op 27 april 1866 te Banjoemas (RA 1867, A14).

    #3344
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Ik zie trouwens dat het huwelijk tussen J.H. de Lang en Keizer eigenlijk een echtscheiding was (RA 1878, p. 205). Denk dus niet dat Keizer de moeder was van Elise.

    #3345
    Anonymous
    Guest

    Ik ontdekte na jouw voorlaatste bericht ook dat het door mij vermelde huwelijk slechts een echtscheiding was. Foutje. En inderdaad Keizer zal niet de moeder zijn van Elise de Lang.

    mvg-Ben

    #3934
    Anonymous
    Guest

    Elizabeth de Lang (*27.04.1896 Tjitjalengka) overleed te Haarlem midden ’70-er jaren. Zij woonde in het verpleeghuis De Oase en was de echtgenote van R.N. Soute– mijn grootvader.

    Wellicht hebt u iets aan bovenstaande informatie.

    Groet,
    Renee Soute

    #3935
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Richards dochter Agnes Edith was een tante van mijn vader. Zij was getrouwd met zijn oom Antoine de Calonne (waarnaar hij is vernoemd). Agnes’ en Antoines nakomelingen wonen tegenwoordig voornamelijk in de VS. Ik zou graag de nakomelingen van Elizabeth de Lang en Richard Napoleon Soute verder in beeld brengen, onder andere voor hen. Neem gerust contact met mij op, via e-mail (genealogie@decalonne.nl) of bijvoorbeeld Facebook.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.