Erkenningsakte gezocht voor 6 kinderen de Meij in Semarang tussen 1855-1865

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Erkenningsakte gezocht voor 6 kinderen de Meij in Semarang tussen 1855-1865

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #9605
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Hallo,

    In verband met het indexeringsprojekt Burgelijke Stand Semarang

    Ben ik op zoek naar de erkenningsakte voor.:

    6 kinderen van vader de Meij met inlandse vrouw in Semarang.
    Hij was volgens mijn voorlopige info een Militair overleden 21-11-1864 in Semarang Bondowoso Saltiga en geboren 1823 in Gent Belgie

    Elisabeth 05-02-1855 overleden 1868 Semarang

    Johannes Franciscus 06-07-1857 Semarang

    Willem Christiaan Charles 19-02-1859 Semarang

    Willem Martin 07-01-1861 overleden 1941 Semarang

    Louisa 27-09-1862 Semarang

    Joseph 27-01-1865 Semarang

    zover mij bekend zijn dat allemaal kinderen die hij erkend heeft maar heb daarvan geen direkt bewijs vandaar mijn vraag om hulp want ik zou graag een kopie willen van deze erkenning en waar mogelijk de voornamen van de Vader in staat, zodat ik zeker weet dat bovenstaande de juiste persoon is die ik zoek.

    Wie kan me hierbij helpen.

    met vriendelijke groeten

    John

    #9640
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    In het eerste bijregister van 1865 (RA 1866, 38) worden de volgende kinderen erkend: Elisabeth, Johannes Franciscus, Willem Charles, Marten Willem en Louise (zie Roosjeroos). Dit register heb ik nog niet kunnen vinden bij de Mormonen.

    Het kind Elisabeth overlijdt te Semarang op 16 juni 1868 en in haar overlijdensakte zou je dan de namen der ouders moeten vinden. Het overlijdensregister staat op film 1357801 item 17 (hoofdregister). Heb ik bekeken, doch haar overlijden staat er niet in, maar het zou ook in het bijregister kunen staan, maar daar heb ik nog niet gezocht.

    #9701
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Geachte Leo Janssen,

    Dank voor Uw hulp zover, en ook de suggestie om bij Elisabeth de Meij overlijdensakte te kijken naar de ouders.

    Vlgs mijn info zou dit in onderstaande film en item moeten staan.

    Dus wanneer U daar voor mij bij gelegenheid nog eens wil kijken ben ik U erg dankbaar.

    LDS filmnr 13578901 Semarang

    Item 11 Geb. 1866: nr. 13 (maart) – nr. 58 (eind) (erk. nat. kind).

    Of

    LDS filmnr 1357799 Semarang

    Item 38 Geb. 1868: nr. 1 – nr. 20 (mei) (1e bijregister).

    Met vriendelijke groeten

    John Snackers/ Jeanette Beckx

    #9702
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Geachte Leo Janssen,

    Dank voor Uw hulp zover, en ook de suggestie om bij Elisabeth de Meij overlijdensakte te kijken naar de ouders.

    Vlgs mijn info zou dit in onderstaande film en item moeten staan.

    Dus wanneer U daar voor mij bij gelegenheid nog eens wil kijken ben ik U erg dankbaar.

    LDS filmnr 13578901 Semarang

    Item 11 Geb. 1866: nr. 13 (maart) – nr. 58 (eind) (erk. nat. kind).

    Of

    LDS filmnr 1357799 Semarang

    Item 38 Geb. 1868: nr. 1 – nr. 20 (mei) (1e bijregister).

    Met vriendelijke groeten

    John Snackers/ Jeanette Beckx

    #9704
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Het bijregister van 1865 (erkenning van een natuurlijk kind) bevat geen erkenningen van de De Meij-kinderen. Ook zowel het hoofdregister als het bijregister van overlijden 1868 bevatten niet het overlijden van Elisabeth de Meij op 16 juni 1869.
    Hiermee heeft het zoeken in de verfilmde registers door de Mormonen dus geen resultaat opgeleverd.

    Leo Janssen.
    N.B. Dit resultaat geldt dus tevens voor de vraag op stamboomforum.nl

    #9714
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Correctie op bovenstaand bericht. Bedoeld wordt ten rechte het overlijden van Elisabeth de Meij op 16 juni 1868.

    #9715
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Leo,

    bedankt voor jouw hulp in deze kwestie, ik denk dat we deze casus moeten sluiten omdat er geen info’s bij de LDS filmen te vinden zijn.

    met vriendelijke groeten

    John Snackers

    algemeen heb ik een vraag over LDS filmen. Weet je misschien waarom enkele filmen niet kompleet zijn komt dat omdat de ontbrekende akten gewoon niet aanwezig waren bij het fotograferen door de Mormomnen of zijn de ontbrekende akten nog steeds ( niet gefotografeerd) in Indonesische archieven.?

    #9722
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Omdat ik de LDS-verfilming niet kan vergelijken met het originele register, kan ik daar geen zinnig woord over zeggen. Maar ik ga ervan uit dat als akten ontbreken, deze ook niet meer in het originele register aanwezig waren.

    #9723
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Allen, er is in 1952 een lijst gemaakt van de toen aanwezige registers van Semarang, op die lijst ontbreken een aantal registers, Overlijden 1890 bv.waar ik expliciet naar gevraagd heb en de huwelijen van 1862 bv
    Maar het is mij duidelijk dat er in Semarang in het archief meer ligt dan we nu bij de mormonen kunnen inzien, hopelijk kunnen we dir archief nog eens ontsluiten.
    met vriendelijke groet,
    Ron van der Wal

    #9724
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Beste Ron,
    Dat is een goed bericht.

    Weet je misschien waar die lijst uit 1952 op dit moment is en of er naast die lijst ook de daarop voorkomende akten zijn.? Kan dat betekenen dat de ontbrekende akten bij de Mormonen mogelijk toch nog aanwezig zijn in Semarangs Archief.

    Want dat zou indien we daar inzage in krijgen voor velen van ons een geweldige bron van gegevens opleveren.

    Is er een mogelijkheid om met medewerkers van Archief in Semarang misschien met hulp/steun van de nederlandse ambassade hier afspraken over te maken of zelfs digitale kopieën.?

    met vriendelijke groeten

    John Snackers

    #9725
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    De lijst van 1952 bevat een kopie de registers die bewaard zijn gebleven toen! De kopieen van de registers zijn toen naar Semarang gestuurd naar de Penglidan (voormalige landraad). Wat er precies in in het archief van Semarang aanwezig is weet ik niet want zij hadden geen lijst met aanwezige registers. Ik vroeg om prive redenen naar het overlijdensregister van 1890 , niet verfilmd door de mormonen en dat boek was ook niet aanwezig in Semarang, later zag ik dat het ook niet op de lijst van 1952 voorkwam.

    Er zijn besprekingen gaande met het Catatan Sipil in Semarang om het archief te digitaliseren. gezien tijd, afstand en allerhande complexe factoren zullen we geduld moeten hebben.

    #9726
    rvdwalR. van der Wal
    Participant

    Correctie op het vorige bericht; De registers van de burgerlijke bestanden van Midden Java en Semarang waren toegzonden door de Hoge Commissaris van het Koninkrijk der Nederlanden in Indonesie te Djakarta.Dat gebeurde in juli 1952! Waar de registers gebleven zijn of wat ermee gebeurd is???

    #9727
    jeanette beckxjeanette beckx
    Participant

    Ron,
    Erg belangrijk in deze zaak is waar en bij wij is deze lijst en onderliggende registers van de burgerlijke bestanden. Want dan pas kan men van officiële zijde zij het de Indonesiche of mogelijk Nederlandse kant ondersteuning voor een goede inspektie van de betreffende stukken maken alvorens tot digitalisering over te gaan. Uit eigen ervaring in 2003 heb ik ter plaatse vaak stukken ingezien die van slechte kwaliteit waren vanwege vochtinwerking/schimmel etc en dat men niet op de hoogte is van een goede conservering van deze veelal papieren stukken. Ik heb zelfs prachtige originele tekeningen van Pupillenschool Gombong gezien die in prive bezit waren en niet goed geconserveerd of bewaard. Dus indien we deze kostbare registers nog een kans willen geven moet er met de bezitter hierover duidelijke afspraken gemaakt worden inkl een financiering van het vervolgtrajekt. Vandaar dat er mogelijk vanuit verschillende hoeken een aktieplan gemaakt moet worden om alsnog deze bestanden te redden. Wie kan hierin een rol spelen bijv Nationaal Archief, CBG, en heel veel Indische verenigingen mogelijk gesteund met fondsenwerving door het Rijk en of commerciële partijen sponsoren, bedrijven en banken.

    met vriendelijke groeten

    john snackers

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.