Familie David

Forum Forums Restricted content Algemeen Familie David

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #4358
    fwinkensFrans Winkens
    Participant

    Beste lezers,
    Voor de afronding van mijn boek over de geschiedenis van de familie David afkomstig uit Oost-Indië c.q. Nederlands Indië ben ik nog op zoek naar nazaten van deze familie zowel in mannelijke als in vrouwelijke lijn. De nazaten van deze familie zijn verspreid over de hele wereld met name: Nederland, België, Verenigde Staten van Amerika, Australië, Indonesië en overige landen welke nog niet bekend zijn.
    Het handelt zich met name over de nazaten van de stamvader David welke leefde in Djokjakarta rond 1800. Met name de volgende families:
    August Dirk David gehuwd met Sabeah
    Maria Elisabeth David gehuwd 1. met Jan Henninger en 2. Met Nicolaas Anthonie Steenbakker
    Afgeleide families hiervan zijn:
    Clara David x Wilhelm Karel Joseph Flach
    Lodewijk Emanuel David x Milah.
    Daniel David x Karminah,
    Zeraphina David x 1 Kurvers, x 2 Johannes Philippus Snor.
    Jeane David x Jansen
    Elisabeth David x August Gustav Wilhelm Herman Otto
    Michael David niet bekend of deze gehuwd is geweest.
    Julius Albertus David x N.N.

    Afgeleide familienamen voor zover bekend zijn:
    David, Flach, de Haan, Kurvers, Snor,Jansen, Otto, Geldof, Croqué, Keydeniers, Pieters, Wendijk, Beer, de Beauvesier-Watson, Hochstenbach, van Es, van Rijk, Matray, Schoonderwal, Nix, Bingel, Davis, Jager, van Ekensteen,
    Eenieder die over informatie beschikt of denkt een afstammeling te zijn van genoemde families en mij van informatie kan voorzien of die als afstammeling wenst te worden opgenomen in het boek gelieve te reageren.
    Met vriendelijke groet,
    Frans Winkens.

    #4556
    Anonymous
    Guest

    Mijn voorouder is Anna Wilhelmina Sophia Mooijman-David. Ze is geboren Rond 1859. Het verhaal in de familie is dat haar vader onbekend David met een inlandse is getrouwd.

    Weet u meer over deze Indische familie?

    Alvast bedankt, Daniël Eisinger

    #4557
    Anonymous
    Guest

    @ Daniel, Ik neem aan dat je de meeste gegevens wel hebt, maar ik plaats ze toch even.

    geboorte 06-03-1859 Anna Wilhelmina Sophia David te Soerakarta; overlijden 13-11-1910 te Djokjakarta
    aangifte geboorte pas vermeld in RA 1866; ook dan aangifte van geboorte mogelijk een broer en een zus
    21-08-1857 geboorte Johannes Anthonius David te Soerakarta
    21-03-1856 geboorte Anna Elize David te Soerakarta

    22-10-1874 Djokjakarta huwelijk Petrus Wilhelmus Mooijman, oud 28 jaar [geb Wateringen 19 april 1847] korperaal tamboermetter, zoon van Willem Mooijman en Cornelia Streep met Anna Wilhelmina Sophia David, oud 15 jaar [geb Soerakarta 6 maart 1859]

    Ik vind rond 1865 wel een huwelijk van een David maar gezien de namen lijken dat niet de ouders
    14-11-1864 huwelijk Lampa David (oud 43 jaar) met Carolina Merling (oud 29 jaar) te Djokjakarta (RA1866:A17)
    06-07-1891 overlijden Lampe David te Djokjakarta (RA1893:420)

    #4663
    Anonymous
    Guest

    Ik heb u ook op een ander forum proberen te bereiken.
    Mijn familie is afkomstig uit Indonesië en heet David.
    Ik realiseer me dat u dit bijna een jaar geleden gepost heeft en dat u mogelijk u Boek al af heeft.
    Toch hoop ik contact met u op te kunnen nemen, omdat ik zelf ook heel nieuwsgierig ben naar de familie David.

    Gr. J.David

    #4676
    fwinkensFrans Winkens
    Participant

    Beste Daniel,
    In aanvulling op het antwoord van Ben.
    In het Rooms Katholiek trouwboek Djokjakarta 1865-1885 staat vermeld het huwelijk van Petrus Wilhelmus Mooiman ex Wateringen met Anna Wilhelmina Sophia David ex Solo, getuigen: Johan Berck en Abraham Bestelaar. De volledige latijnse tekst staat in de Indische Navorscher 9 (1966) blz. 65.
    Volgens een tante van mijn vrouw is familie van haar ene Pauline David getrouwd met Mooymans en hebben ze een dochter Erna. Heeft u hierover misschien informatie

    #4678
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Ik denk dat er sprake is van een vergissing. Mogelijk bedoelde u met Pauline David :
    de volgende persoon genaamd Pauline Louise Kraag die te Djogjakarta op 4 januari 1917 trouwde met
    Johan Pieter Mooyman.

    Bron: Nieuw Adresboek v Ned.Indië 1918, blz. 16.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #7594
    Anonymous
    Guest

    Hallo Juno, Frans heeft hier het boek familie David uitgebracht. http://mgl.mijnbestseller.nl/books/131676

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.