familie Flohr

Forum Forums Restricted content Algemeen familie Flohr

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #4222
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Hallo forumleden,

    Is er iemand hier die Flohr’s in de stamboom heeft? Ik heb een paar losse takjes die ik graag aan de Flohr-stamboom wil verbinden.

    Bijvoorbeeld de tak van William Lodewijk Flohr, ook wel bekend als Pak Flohr, de bekende Pencak silat meester uit Breda. Hij is in 1998 overleden. Van hem heb ik een persoonskaart waaruit blijkt dat hij op 24.3.1923 te Kertosono is geboren als zoon van Gustaaf Edmond Woulder Flohr en Sarisih. Gustaaf Edmond Woulder vind ik terug in de Regeringsalmanak. Hij is geboren op 21.4.1885 in Soerakarta, maar onbekend is wie zijn vader is, er wonen meerdere Flohr’s in Soerakarta in dat jaar.

    Dan is er Bart Flohr, geboren op 16.4.1918 in Tjepoe, overleden in 1992 in Berkel-Enschot, getrouwd met Cornelia Riedé, zijn vader is Alphonsus Wilhelmus Lucretius Cesar Flohr (* Klaten 3.11.1883) en zijn grootvader is Johannes Jacobus Flohr (* Soerakarta 21.03.1857). Maar van wie Johannes Jacobus weer een zoon is….?

    De stamvader, Zacharias Heinrich Flohr uit Duitsland, had in elk geval 2 zonen Johan & Ernst Hendrik. Zij woonden in 1818 in Semarang. Zij huwden beiden 2x. De ene kreeg 10 zonen, de ander 6. Er zijn dus vele gegadigden.

    De nakomelingen van Zacharias Hendrik Flohr – voor zover ons bekend – zijn te vinden op mijn website: http://www.nannyverheijen.nl/genealogie/parflohr.htm.

    Wellicht kan iemand mij verder helpen?

    Met vriendelijke groet,
    Nanny Verheijen

    #4224
    Anonymous
    Guest

    Een mogelijk in aanmerking komend ouderpaar 15-10-1891 huwelijk Soerakarta Jan Jacob Themorie Flohr met de inlandsche vrouw Saridja (RA1893:296)

    De geboorte van Gustaaf Edmond wordt pas later erkend. Gelijk met Mathilda Amalia Augusta Alexandria en Margaretha Concordia Cornelia (RA1893:356). Hetzelfde jaar als vermelding van het huwelijk.

    mvg-Ben

    #4226
    Anonymous
    Guest

    Margaretha Concordia Cornelia Flohr overlijdt 22-02-1905 te Soerakarta (RA1906:C117). Helaas dus geen huwelijk.

    mvg-Ben

    #4227
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    In de RA van 1893 vond ik ook dat huwelijk van Jan Jacob Themorie Flohr & Saridja en eveneens die drie erkenningen. Hoe weten we dat zij kinderen zijn van deze ouders zijn? En ook alle drie?

    Eerder vond ik in de RA van 1886 (Naamlijst) de erkenning van 3 andere Flohr-kinderen in Soerakarta: Aline (* 7.4.1879), Hendrik Willem Cornelis George Flohr (* 24.9.1879) en Frans Fredrik Frits Flohr (* 16.8.1882). Om mij nu onduidelijke redenen (ik verwijs als bron naar de RA van 1886…) heb ik Aline als dochter aan Jan Jacob Themorie Flohr & Saridja verbonden, hoewel J.J.Th. Flohr dat jaar niet in de Naamlijst voorkomt.

    Is het verantwoord om erkende kinderen zoals die in de RA staan, aan een bepaald ouderpaar te verbinden of zijn daar nog andere bronnen voor?

    Hartelijk dank voor het meedenken!
    Met vriendelijke groet,
    Nanny

    #4228
    Anonymous
    Guest

    Uiteindelijk kunnen de originele aktes de oplossing brengen. Maar dat wordt zoeken naar en in de films (als ze beschikbaar zijn. Soms kun je d.m.v. de huwelijksakte de ouders vinden. Een regel die niet algemeen geldt: bij het sluiten van een huwelijk worden vaak de kinderen erkend. Ik meen dat in de zgn Indische besluiten (te vinden bij het Nationaal Archief) erkenningen ook worden opgenomen. Maar ben daar niet geheel zeker van.

    Indien een van de voorouders militair was dan vind je soms in het stamboek ook een vermelding. Een wellicht nuttig boekje is Asal Oesoel http://www.cbg.nl/index.php/421/voorouders+van+verre?id=421#subpage597
    en het boekje Soldaten overzee van het Nationaal archief.

    Zie ook http://www.gahetna.nl/vraagbaak/onderzoeksgids/militairen-onderofficieren-en-soldaten-bij-koninklijk-nederlandsch-indisch-

    mvg-Ben

    #4229
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Hartelijk dank weer voor al deze tips. Er liggen gelukkig nog mogelijkheden open.

    Met vriendeiljke groet,
    Nanny

    #4304
    Anonymous
    Guest

    Ik zie dat veel van datgene wat je vraagt in Soerakarta heeft plaatsgevonden. Films van BS van Soerakarta bestaan helaas niet, daar de registers van Soerakarta verloren zijn gegaan.

    #4305
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Oh wat jammer dat die registers verloren zijn gegaan! Zijn er, voor zover bekend, ook geen kopieën elders bewaard?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.