Familie Merling in Jogjakarta, rond 1900

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Familie Merling in Jogjakarta, rond 1900

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #44440
    YvetteYvette Backer
    Participant

    Ik ben op zoek naar de roots van mijn oma. Ook in verband met bezoek aan Indonesië en Jogjakarta dit jaar. Ik heb een foto van een Indo-europese vrouw met naam Justine Merling en de aanduiding dat dat de moeder van mijn oma is. Op de paspoortaanvraag van mijn oma staat echter Sarwielen als moeder. Vader Jeremia Carel Merling.
    Ik weet dat mijn oma kort voor haar huwelijk is erkend (in 1917). Nu neem ik aan dat zij erkend is door Jeremia Merling en zijn (Indonesische?) vrouw. En dat Justine Merling dus inderdaad haar echte moeder is.
    Ik ben nu op zoek naar meer informatie over de familie Merling. Wie is Justine? Heeft Jeremia andere (eigen?) kinderen?
    Heeft Justine meer kinderen gekregen en waar zou ik die kunnen vinden.

    Hartelijk dank vast voor alle mogelijke informatie.

    #44444
    sopiccm1sopiccm1
    Participant

    Dag Yvette,
    Gewoon om even mee te denken, alhoewel je dat misschien zelf ook al hebt nagelopen.
    Als ik op de site roosjeroos.nl kijk, dus de regeringsalmanakken, dan is Jeremia Carel Merling geboren 21-10-1862 in Djokjakarta. Eveneens in Djokjakarta werd een jaar eerder, op 20-10-1861, Justina Christina Merling geboren (Ra 1863/53).
    Justine lijkt dus eerder de de zus van Jeremia te zijn. Wellicht een latere verschrijving op de foto?
    Volgens Openarch.nl is Justina Christine Merling op 11-2-1945 in Semarang overleden en als zodanig is zij ook vermeld bij de Oorlogsgravenstichting (burger oorlogsslachtoffer Buiten erevelden).
    Voor de rest van je vragen, die meer zien op de echte akten, kan ik je helaas zelf niet helpen.
    Vriendelijke groet,
    Monique

    #44445
    YvetteYvette Backer
    Participant

    Dag Monique,
    Dank je wel voor je reactie. De info op de site van roosjeroos had ik inderdaad ook al gevonden. Maar de overlijdensdatum van Justine Merling wist ik nog niet. Ik kan dit helaas niet meer verifiëren bij mijn moeder.
    Ik denk dat de foto wel klopt, want ik heb uit de verhalen wel begrepen dat mijn oma erkend is door Europese familie.
    Hartelijke groet,
    Yvette

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.