Familie Schultz / Ertzinger / Boode

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Familie Schultz / Ertzinger / Boode

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3006
    Anonymous
    Guest

    Ik ben op zoek naar de familie Schultz uit Soerakarta. Ik vond in de KB kranten dat Johan Leonard Schultz + 1824 (gehuwd met J.H.(?) Fion), een zoon was van Johan Andries Schultz +1791 & Johanna Dorothea Ertzinger 1760-1802. Zijn zus was Johanna Margaretha Schultz 1778-1824 die gehuwd was met ..? Boode. Hun dochter was Johanna Dorothea Boode 1799-1816, vrouw van Johannes Augustinus Dezentje 1797-1839.
    Ik zoek aanvullende informatie; als iemand iets heeft, graag! Een bijgewerkte PDF file familieverbanden kan onderaan de pagina gevonden worden van:

    http://www.de-paula-lopes.nl/lidworden/01c2c498cc144e201/01c2c4a17f0c7b501/index.html

    #3008
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Er was een familie Boode te Kadoe rond 1821 en vermoedelijk eerder nog

    Inwoners Kadoe volgens RA1821
    Boode, Johan Martinus
    Boode, Adrianus
    Boode, Willem Friso
    Boode, Michiel Willem

    4 volwassen mannen in 1821 te Kadoe.
    Is er een relatie met Johanna Dorothea Boode uit Soerakarta ?

    In kranten.kb.nl kun je vinden dat Michael Willem Boode was overleden in 1835 begin 1836
    Voormalig kapitein en agent semarangse weeskamer in residentie Kadoe in 1824 .
    Elders las ik dat hij in 1801 de rang had van vaandrig.
    9 januari 1821 wordt in Kadoe geboren Johanna Margaretha, dochter van Adrianus Boode ( RA1822)
    12 juni 1821 overlijdt te Kadoe A.Boode (RA1822) kennelijk ambtenaar want met (a ) achter zijn naam.
    De naam Johanna Margaretha keert terug. Was dit kind een nakomertje van Johanna Margaretha Schultz?
    Of is het een kleindochter . Dus dan was Adrianus haar zoon ?
    Of er is geen relatie met deze familie Boode en Johanna Dorothea Boode, vrouw van Tinus Dezentjé

    #3010
    Anonymous
    Guest

    H.J. Verbaarschott; Bedankt voor uw reactie; zeer interessant, zeker ook gezien de naam Johanna Margaretha. Ik denk niet dat Johanna Margaretha een nakomertje is van Johanna Margaretha Schultz [1778-1824], dit omdat zij anders 43 jaar zou zijn geweest! Ik denk inderdaad dat het best zo zou kunnen zijn dat Adrianus een zoon is van Johanna Margaretha Schultz met N.N. Boode. >Ook de plaats Kadoe intrigeert me en daarmee heeft u me op een nieuw spoor gezet.
    Nogmaals bedankt hiervoor.

    [quote=”H.J. Verbaarschott” post=203]Er was een familie Boode te Kadoe rond 1821 en vermoedelijk eerder nog

    Inwoners Kadoe volgens RA1821
    Boode, Johan Martinus
    Boode, Adrianus
    Boode, Willem Friso
    Boode, Michiel Willem

    4 volwassen mannen in 1821 te Kadoe.
    Is er een relatie met Johanna Dorothea Boode uit Soerakarta ?

    In kranten.kb.nl kun je vinden dat Michael Willem Boode was overleden in 1835 begin 1836
    Voormalig kapitein en agent semarangse weeskamer in residentie Kadoe in 1824 .
    Elders las ik dat hij in 1801 de rang had van vaandrig.
    9 januari 1821 wordt in Kadoe geboren Johanna Margaretha, dochter van Adrianus Boode ( RA1822)
    12 juni 1821 overlijdt te Kadoe A.Boode (RA1822) kennelijk ambtenaar want met (a ) achter zijn naam.
    De naam Johanna Margaretha keert terug. Was dit kind een nakomertje van Johanna Margaretha Schultz?
    Of is het een kleindochter . Dus dan was Adrianus haar zoon ?
    Of er is geen relatie met deze familie Boode en Johanna Dorothea Boode, vrouw van Tinus Dezentjé[/quote]

    #3011
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Dit vergeten:
    29 mei 1839 Johan Andries Boode, met Joanna Witte te Djocjokarta (RA1840, pagina 239)
    15 maart 1847 Joanna Witte overlijdt te Djokjokarta (RA1847 pagina 372)

    Alweer de naam ‘Johan Andries’ . Is hij vernoemd naar opa Johan Andries Schultz ?
    Johan Andries Boode en Frans Alexander Boode waren volwassen inwoners van Kadoe in 1837

    Marnix, je hebt toch wel de dvd regeringsalmanakken (=RA)en de dvd IGV ?
    Als je zoveel energie en tijd steekt in Indisch onderzoek en beheer van je website dan heb je die echt nodig .

    #3012
    Anonymous
    Guest

    Heer H.J. Verbaarschott,
    Eerlijkheid gebiedt dat ik geen van de genoemde dvd’s in mijn bezit heb.
    Ik heb gekeken naar uw eerder genoemde link. Adrianus Boode is in 1794 te Soerakarta geboren en in 1821 Kandoe gestorven. Zijn vader was Michiel Willem die geboren is in Soerakarta 1759 en gestorven 1836. Adriaan kan nooit de echtgenoot van Johanna Margaretha Schultz zijn, omdat zij als weduwe stierf in 1824. Of hij een kind kan zijn van Johanna Margaretha Schutlz betwijfel ik, ze zou op haar 43e hem gekregen hebben.
    Ik vond trouwens nog een naamgenoot van Johanna Margaretha Schultz [1767-11.05.1840] die met D.T. Petit gehuwd was!
    De door jou genoemde Johan Andries Boode die gehuwd was met Joanna Witte, zou best een kleinzoon van Johan Andries Schultz kunnen zij!
    Vriendelijke groet, Marnix

    #3013
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Marnix,

    Als je een goede bron hebt voor de vader en geboortejaar van Adrianus dan kan Johanna Margaretha Schultz niet zijn moeder zijn.( wat is je bron?) Want zij was al weduwe Boode toen ze overleed 7 november 1824.
    En Michael Willem leefde nog.(zie kranten.kb.nl, die vandaag niet goed werkt bij mij)
    Toch… ook in die tijd waren er vrouwen die op hun 43ste nog een kind kregen, maar dat is nu niet meer relevant.

    http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010502894%3Ampeg21%3Ap004%3Aa0009
    Onder kolom Nagelaten Boedels: Michael Willem Boode 17 febr 1836 Javasche courant

    #3014
    Anonymous
    Guest

    In het document javavolkstelling 1819 staan een aantal namen Boode
    http://www.iisg.nl/migration/documents/volkstellingcompleet.xls
    Michiel Willem zou 60 jaar zijn in 1819 en de andere Boode-namen waren zijn kinderen

    Regeringsalmanak van 1817 inwoners Soerakarta… noemt: J.M. Schults, weduwe Boode
    In hetzelfde rijtje staan Michgiel Willem Boode, oud kapitein gepensioneerd en Adriaan Boode.
    In later jaren staat Michiel Willem nog steeds in de almanakken.
    Hij is dus niet degene die Johanna Schultz huwde.
    Haar Boode overleed voor 1817

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.