Familie Witteveen, o.a. te Buitenzorg, Soemedang..

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Familie Witteveen, o.a. te Buitenzorg, Soemedang..

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #3908
    Anonymous
    Guest

    Gauke Witteveen werd op 18 februari 1883 te Dokkum geboren als zoon van Oene Witteveen en Maryanne Teringstra. In de Militieregisters wordt hij vermeld als soldaat ‘in vrijwilligen dienst bij de Koloniale troepen’. Vanwege die vrijwillige dienst werd hij vrijgesteld van de Nationale Militie. Gauke overleed op 31 oktober 1918 te Buitenzorg (bijregister 1918, RA jaar/bladzij: 1919/148), Ned.Indië.
    Het is bekend dat Gauke in Ned.Indië kinderen kreeg. Zoon Oene Witteveen, geboren te Buitenzorg, overleed op 25 januari 1944 te Nong Pladuk (Siam) op 28-jarige leeftijd. Oene had op dat moment al 3 kinderen en een vierde was op komst. Hij was getrouwd met Lille Gerard (van Franse afkomst). De kinderen kwamen in 1958 weer in Nederland terecht.
    Van Gauke is me niet bekend met wie hij getrouwd was. Uit overlevering is bekend dat er naast zoon Oene ook nog een dochter moet zijn geweest. Misschien zelfs meerdere kinderen. De voormelde bron – het bijregister – heb ik nog niet geraadpleegd. Misschien dat dat register al meer informatie bevat betreffende zijn vrouw?
    Wie kan me iets meer vertellen over deze Gauke Witteveen en zijn familie?

    #3909
    Anonymous
    Guest

    Aanvulling:
    Het is vrijwel zeker dat Marijanne Witteveen, geboren 31 mei 1912 te Soemedang, een dochter is van Gauke Witteveen.

    #3910
    Anonymous
    Guest

    Voor de speurders:
    zie ook https://www.stamboomforum.nl/subfora/127/2/52740/0

    mvg-Ben

    #3911
    DennisWeb master
    Participant

    De geboorte van Oene komt voor in het bijregister van 1915. Het zal dus om een erkenning gaan. Zijn moeder was waarschijnlijk een inlandse en zijn ouders waren niet getrouwd. Dit stemt overeen met de geboorte van Marijanne Witteveen, van wie expliciet wordt vermeld dat het een erkend kind is.

    Vgr, Roel de Neve.

    #3912
    Anonymous
    Guest

    Ben en Roel, bedankt voor de antwoorden en de toelichting….

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.