Families Speciaansz, Lantzius, Versteegh, Veerman

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Families Speciaansz, Lantzius, Versteegh, Veerman

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #2836
    alansAd Lans
    Participant

    Hallo mijn naam is Ad Lans.
    Mijn voorvader Christiaan Lans (1793-1863) ging als militair naar Banda Neira (Molukken). Hij trouwde met Maria Petronella Speciaansz (1807-1860). Hun kinderen waren perkeniers, waaronder Hermanus Martinus Catharinus Lans (1826-1895) X Maria Frederika Christiana Lantzius (1829-1895).

    Ik ben op zoek naar foto?s van familieleden. Zoals u weet is een ?oude? foto een kroon op het genealogische werk. Maar via mijn aanverwante familieleden loopt mijn speurtocht dood.
    Dus probeer ik het via een omweg.

    Zoals ik al schreef zijn mijn voormoeders Maria Petronella Speciaansz en Mietje Lantzius.
    Een foto van hen zou voor mij van onschatbare waarde zijn.

    Nu was een zuster van Maria Petronella, genaamd Beeltje Elizabeth Speciaansz (1819-1881) getrouwd met Franciscus Floris Versteegh (1818-1868).
    Een andere zuster Altje Albertina Cornelia Speciaansz X Andries Johannes Casparus Boudewijns (1793) en
    weer een andere zuster Jubel Amarentia Speciaansz huwde met Carolus Hendrik Veerman (1814).

    Als er een foto van één van de gezusters Speciaansz binnen een familie aanwezig zijn, dan zou ik daaruit enige gelijkenis kunnen afleiden hoe mijn voormoeder Maria Petronella eruit gezien zou kunnen hebben. Misschien is er nog wel een foto waarop meerdere zusters te zien zijn.

    Aangezien ik geen contacten heb met de families Versteegh, Boudewijns, Veerman of Lantzius komt mijn vraag dus op het volgende neer: kent u iemand binnen de eigen familie of bovengenoemde families, die misschien in het bezit is van zo?n foto?
    Wellicht zou u hem/haar met mij in contact kunnen brengen?

    Met vriendelijke groet,

    Ad Lans

    #2867
    wkellnerWim Kellner
    Participant

    Door een toeval ben ik in contact gekomen met Humphrey Versteegh die in Sooke BC Canada woont. Zijn moeder heeft een kort en bijzonder contact gehad met een Van Daalen Wetters. Ik heb hem in contact kunnen brengen met een deel van zijn verscheurde ouderlijk gezin.
    Op zijn verzoek ben ik wat verder in de familie gedoken en het is wel een bijzondere geschiedenis die hen kenmerkt.
    Van Lantzius heb ik alleen contacten met Rijksschroef en Agerbeek. Geen direct contact Latzius-Versteegh in mijn database.
    Mvg
    Wim Kellner

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.