Foto’s graven Depok, Indonesië

Forum Forums Restricted content Algemeen Foto’s graven Depok, Indonesië

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #4071
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    In 2003 en 2007 heb ik een paar foto’s gemaakt van grafstenen op de begraafplaats van Depok (ook wel genoemd: ‘Kuburan Cornelis Chastelijn’ of ‘Kuburan Belanda’), waar veel verwanten liggen begraven. Afgelopen vakantie, in juli en augustus 2015, heb ik vrijwel alle grafstenen gefotografeerd.
    Allereerst in verband met mijn onderzoek naar alle oorspronkelijke Depokse families, waar de Calonnes op verschillende manieren aan verwant zijn.
    Kijk voor een overzicht van de personen die genoemd worden op de diverse grafstenen hier (op grafnummer) en hier (op alfabet).
    De in totaal 531 foto’s staan op deze pagina van mijn website, gesorteerd op grafnummer.
    Opmerkingen op bepaalde grafstenen en/of nadere gegevens over genoemde personen zijn natuurlijk altijd welkom.
    Ik ben nog bezig alle gegevens in te voeren in mijn website-database.

    #4072
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Prima werk, Dennis.
    Is het niet makkelijker om de foto’s met de namenlijst in 1 pdf te zetten.
    Voor gebruik als digitale bron van de IGV?
    Dan is het op naam en grafnummer direct te zoeken vanuit Acrobat reader .

    #4073
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Normaal gesproken zou ik dat doen.
    In dit geval wordt dat met 531 foto’s of veel te groot of onleesbaar, omdat ik dan genoodzaakt ben de foto’s te veel te comprimeren.
    Bovendien biedt dit (foto’s op Picasa) mensen de mogelijkheid per foto te reageren.
    Op termijn wil ik een aparte website maken voor Depok; dan integreer ik alles sowieso.
    En de foto’s worden toch gekoppeld aan de juiste personen in mijn TNG-database op mijn huidige website (ben nog bezig met de personen zelf te matchen en in te voeren); dan staat alles (vindbaar) ook op de juiste plek.

    #4074
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    ok….
    Je kunt de fotobestanden per 50 in 1 pdf zetten en dan de hele pdf comprimeren , met 1 foto per pagina behouden. >
    Dan 10 pdf’s tot 1 maken en kijken of dat niet te zwaar wordt.
    Enfin, bekijk maar wat het beste is voor je.

    #4075
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Zal wel eens wat proberen ja, kijken of het resultaat voldoet.

    #4076
    DennisWeb master
    Participant

    Dennis, wat een werk, nee … wat een fantastisch werk! Ben je nog wel aan vakantie toegekomen?

    Verder nog de vraag – van iemand die het pre-digitale tijdperk nog heeft meegemaakt – of dit materiaal het niet verdient in gedrukte vorm voor het nageslacht te worden bewaard. Ik weet het, dat kost geld, maar er zijn volgens mij wel fondsen die hiervoor subsidie zouden willen geven. En wellicht dat er onder de nazaten mensen zijn die gezamenlijk een aardig bedrag zouden kunnen ophalen.
    Een aantal rijkerds had aan een middagje bellen genoeg om 100 miljoen euro bij elkaar te krijgen voor het redden van Imtech. Zou het ons “gewone” dan niet lukken om 10.000 euro bij elkaar te scharrelen?

    Hgr., Roel.

    #4080
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Dat zou natuurlijk leuk zijn Roel, maar wellicht later.
    Ik zou de begraafplaatsdata dan eerst nog willen verrijken met meer genealogische data.
    Voor een deel ben ik daar al mee bezig door de boel te matchen met mijn huidige (database met) Depok-gegevens uit zo’n beetje alle overige bekende bronnen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.