Frans Joseph Pereira (1860)

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Frans Joseph Pereira (1860)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #10428
    berthemrikaberthemrika
    Participant

    Ik vond Frans Joseph Pereira, geboren in 1860 en overleden op 10-12-1898 in Buitenzorg. Hij trouwde op 7-11-1889 in Asahan met Christina Caroline Bogaert, geboren op 15-4-1864 in Makassar (?). Zou hij de zoon kunnen zijn van Joseph Frans Pereira en Maria Eman? Bij dit echtpaar werd in een artikel in Familieregering door Roel de Neve een zoon genoemd: Frans Joseph Pereira, geboren op 21-11-1860 in Bandjermasin. Het echtpaar Pereira-Eman trouwde op 9-11-1861 in Bandjermasin. Een jaar na de geboorte van hun zoon? Ik zou ook graag de ouders van Christina Caroline Bogaert willen weten en haar overlijdensdatum/plaats. Ik heb reacties bij het artikel geplaatst, maar daar niets op gehoord.

    s.hemrika@quicknet.nl

    #10429
    berthemrikaberthemrika
    Participant

    Inmiddels is bekend dat Christina Caroline Bogaert is overleden op 16-3-1953. Ze werd 89, dus bovengenoemde geboortedatum/plaats klopt niet.

    #10432

    De familie Pereira is een vrij “moeilijk” geslacht, omdat zij best uitgebreid zijn en van Bandjermasin Burgerlijke stand van vóór 1880 niet gescand is; zeker de generatie geboren tussen 1850 en 1870 is lastig te plaatsen, omdat er drie broers Antonio, Joseph en Jan Noari waren. Ik heb hem als zoon van Joseph en Maria Eman staan, temeer omdat hij o.a. een zoon Joseph Frans genoemd heeft. Dat Joseph pas na zijn geboorte met Maria Eman huwde is niet problematisch, dit gebeurde regelmatig, en dan werden kinderen bij het huwelijk erkend. Ook Josephs broer Antonio huwde pas in 1855 met zijn echtgenote (een zuster van mijn voorvader Mallien), terwijl zij reeds twee kinderen hadden. Joseph was een zoon van Francisco José Pereira uit Macao. Joseph’s moeder was mogelijk Sitie Awa (dit is in ieder geval Antonio’s moeder, vermeld op diens overlijdensakte).
    Christina Bogaert zou goed in Makassar 1864 geboren kunnen zijn, dan was zij 89 (op één maand na) in 1953.

    #10441
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Uit het overlijdensregister van Buitenzorg 1898 (aktenr. 49) blijkt dat te Buitenzorg op 11 dec. 1898 Paul Marcus Cohen en Pierre Anthoine d’Adelhart Toorop aangifte doen van het overlijden van Frans Joseph Pereira te Buitenzorg op 10 dec. 1898 des namiddags ten een en een half uur, oud 38 jaar, geboren te Bandjermasin, ambtenaar op wachtgeld, laatstelijk griffier bij de Landraad te Garoet, wonende te Buitenzorg, echtgenoot van Christina Carolina Bogaert, zoon van Joseph Frans Pereira en diens echtgenote Maria Eman, beiden overleden.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.