gegevens over familie Deuning

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… gegevens over familie Deuning

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #4541
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    Ik heb in de Indische Navorscher een artikel gevonden : Genealogische fragmenten en aantekeningen betreffende de Indische familie Deuning.
    Ik ben al enige tijd bezig om meer gegevens te vinden over de afstamming van Franz Johannes Adolf Deuning geb. 06-09-1914 Magelang, tr op 06-09-1944 met Christien Charlotte Tanahatoe.
    Hij is een zoon van Johannes Mar(t)inus Deuning geb. 25-09-1885 Soerakarta en hij is getrouwd met Soerip (Soerib)
    Johannes Mar(t)inus was de zoon van Johannes Adolf die getrouwd is met Johanna Chatarina Siegerist. Geen geb, trouw of overlijdensdatums bij mij bekend.

    Ik heb een aantal vragen mbt deze familie.
    Kan iemand mij helpen met het vinden van een passagierslijst waarop Johannes Adolf en/of Johannes Mar(t)inus naar Nederland zijn gekomen; zou rond 1954 moeten zijn, maar ik vind ze niet.
    In het artikel van de I N wordt ene Johannes Adolf Deuning genoemd onder nr. 6 in de tweede of derde generatie.
    Kan dit de Johannes Adolf zijn die getrouwd was met J.C. Siegerist ?
    Waar zou ik nog meer voorouders van deze Johannes Adolf kunnen vinden ?

    #4542
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Zoek contact met William Deijman over de familie Deuning
    Zijn site: http://julieallebewijzen.blogspot.nl/

    #4543
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    M.b.t. jouw vraag over een passagierslijst waarop Johannes Adolf en/of Johannes Mar(t)inus Deuning zouden voorkomen: ik heb alleen dit gevonden:
    Aankomst in Amsterdam 20 september 1957 a/b “Sumatra”:
    * J.M. Deuning (m)
    * Deuning (v)
    Meer gegevens heb ik niet.

    Heb je het al geprobeerd bij de beheerder van http://www.passagierslijsten1945-1964.nl/boten/botenlijsten.php

    #4544
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Hier een aantal overlijdensgegevens:

    Johannes Adolf (ook wel geschreven als Johannes Adolph Deuning), geb. 15 okt. 1849 en erk. Soerakarta maart of april 1854, overl. (aang. Klaten, Soerakarta) 8 dec. 1920, was vermoedelijk niet gehuwd met Johanna Chatarina Siegerist, zij was overleden Soerakarta 27 maart 1889. (zie http://www.roosjeroos.nl)

    Johannes Martinus Deuning, was overleden Oldenzaal 26 april 1959. Bron: http://www.wiewaswie.nl.

    Van Johannes Martinus Deuning kan je een uitreksel van zijn persoonskaart aanvragen bij het CBG Centrum voor Familiegeschiedenis: http://cbg.nl/diensten/uittreksels-pkpl/

    #4545
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Mogelijk zijn er in het uittreksel van de persoonskaart van Johannes Martinus Deuning nog extra gegevens, zoals mogelijk de geboortedatum van zijn moeder Johanna Chatarina Deuning.

    Succes !

    Rob

    #4546
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    dank u wel voor het advies.
    Ik heb inmiddels zijn artikelen over Julie gelezen; ik zie inderdaad wel verbanden.

    m vr gr
    Piet

    #4547
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    dank u wel voor de tip.
    De botenlijsten zijn bij mij ook bekend; ik heb echter geen “relevante Deunings” kunnen vinden.
    Ik ga proberen om meer exacte data te vinden.

    m vr gr
    Piet

    #4548
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Van Soerip (Soerib) kun je ook een uittreksel van haar persoonskaart aanvragen bij het CBG. Zij moet zijn geboren te Soerakarta omstreeks 1895 en overleden in Nederland in de jaren zestig of jaren zeventig. Vul op het aanvraagformulier voor het uittreksel van haar persoonskaart alleen: Soerip in en vermeld als haar echtgenoot: Deuning. Mogelijk leveren de gegevens van haar persoonskaart informatie op betreffende haar geboortedatum en -plaats, de namen van haar ouders, haar overlijdensdatum en plaats van overlijden.

    Groeten,
    Rob

    #4549
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    overl akte 59 gem Oldenzaal

    #4550
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    bedankt voor uw reactie.
    In de overl akte 59 gem Oldenzaal staat vermeld dat Johannes Martinus Deuning een zoon was van Johannes Adolf Deuning en van Johanna Caterina Siegerist, beiden overleden.
    Waarschijnlijk is de J.C. Siegerist die u noemt een andere persoon.

    m vr gr
    Piet

    #4551
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Dat denk ik niet. In de eerste plaats in Ned.Indië in de tijd van de 19e eeuw kwam de naam Siegerist zeer weinig voor. Daarbij is het vrijwel uitgesloten dat er 2 personen in die tijd rond liepen met de naam Johanna Chatarina Siegerist met speciale spelling van ‘Chaterina’ voor Catarina.

    In de Regerings-Almanak van Nederlandsch-Indië, Naamlijst, jaar 1886: p. 298 staat vermeld onder Geboorten op 1885, 25 september: Johannis Martinus Sigerist. Hieruit blijkt dat de ouders van dit kind niet gehuwd waren bij zijn geboorte, en dat hij eerst de familienaam had gekregen van zijn moeder ‘Siegerist’. Toen zijn moeder overleed in maart 1889, was Johannes Martinus ruim 3 jaar oud en halfwees. Na het overlijden van zijn moeder zal hij vermoedelijk zijn ondergebracht bij de familie van zijn moeder of van zijn vader òf hij werd opgevoed door de Javaanse bedienden in de huishouding van zijn vader Johannes Adolph Deuning die hem op een bepaald tijdstip moet hebben erkend, waardoor hij de familienaam Deuning kreeg.

    In de vele jaren dat ik Indisch Genealogisch onderzoek heb verricht, heb ik geleerd niets uit te sluiten.
    M.v.g.
    Rob

    #4552
    pvdlooP. van der Loo
    Participant

    Ik kan het helemaal eens zijn met uw gedachtegang. Juist daarom ben ik lid geworden van de IGV; om van personen met veel meer “zoekervaring” dan ik te leren hoe en waar ik meer gegevens kan vinden in de doolhof van gegevens van voorouders uit Ned.Indie/Indonesie.
    Van de eerder genoemde Soerip heb ik trouwens wel al gegevens; geboren 07-07-1891 te Ambarawa en overl. op 14-11-1977 te Eindhoven. Ik heb inmiddels diverse pk’s aangevraagd bij het CBG.
    Nogmaals dank voor de hulp.
    m.vr.gr.
    Piet

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.