genealogie familie “de la Rambelje”

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… genealogie familie “de la Rambelje”

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #4331
    Anonymous
    Guest

    1.
    Ik ben op zoek naar data (geboorte,doop, huwelijk, sterfte)mbt. de familie de la Rambelje in Jaffna,Ceylon (sinds 1796 Engels) rond het jaar 1800; hebben jullie een idee hoe daaraan te komen?

    2.
    Ik zoek de overlijdensdatum (wellicht 60’er of 70’er jaren in Sukabumi)van Pauline, Eleonore Verhage, geboren 1907 in Batavia en tot 1946 echtgenote van mijn oudoom Anthony Adriaan de la Rambelje). Zij is niet naar Nederland gegaan en hertrouwd met de zoon van de Wedana van Sukabumi.
    Zowel het Jaffna archief als burgerzaken van Sukabumi (Dinas Kependudukan)reageren niet op e-mail of brief. Indien jullie een ingang weten, dan graag.

    #4332
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    Hallo Tim,

    M.b.t. de eerste vraag: In De Indische Navorscher, nr. 21 (2008) staat een artikel over het doopboek (1785 t/m 1795) en het trouwboek (1744 t/m 1834) van Jaffnapatnam, hierin komt de naam De la Rambelje meermalen voor.

    Je zou ook kunnen kijken in de Journals of the Dutch Burgher Union of Ceylon, zie http://thedutchburgherunion.org/dbu-genealogy/#r

    Groeten,

    Adriaan

    #4540
    jackvlJack Verduyn Lunel
    Participant

    In mijn familie zitten enkele De la Rambelje’s (halverwege de 19e eeuw). Zo is de eerste Verduijn Lunel op Java met Sophia Augusta de la Rambelje getrouwd (dochter van Pieter Diederik de la Rambelje, die in 1792 in Jaffnapatnam geboren is). Ik heb wat hap-snap de la Rambelje’s gevonden in enkele bronnen in het Nationaal Archief. Voor zover ik kan inschatten komen ze eerder voor in Batticaloa (ook Ceylon), zoals Louis de Larambelje die daar in 1699 als soldaat bij de VOC in dienst komt en Augustijn d’ laramalja uit Batticaloa, in VOC-dienst in 1701 als tamboer. Misschien kunnen we info uitwisselen?

    Vr. groet, J. Verduyn Lunel

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.