Genealogie Vosmaer

Forum Forums Restricted content Algemeen Genealogie Vosmaer

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #3234
    Anonymous
    Guest

    Ik houd mijzelf niet bezig met genealogie. Maar een paar jaar geleden heb ik een aantal dikke schriften aan het KITLV geschonken met daarin uitvoerige genealogische gegevens omtrent de familie Vosmaer, vanaf het eind van de 18e eeuw, en opgemaakt door een familielid in de de jaren ’30. De Vosmaers kende ik alleen van de bekende auteur Carel Vosmaer, maar er blijken er tientallen in Indië te hebben rondgelopen.
    Ik kan mij voorstellen dat deze bron tussen de duizenden handschriften op het KITLV de Indische navorschers nog niet is opgevallen. Maar misschien toch goed om te weten dat zij bestaat en wellicht is het de moeite waard om de inhoud ervan eens te raadplegen om na te gaan of er nog onbekende gegevens over de familie Vosmaer in staan.
    Op het KITLV is het te raadplegen als HS 1478
    http://opc-kitlv.oclc.org:1080/DB=1/SET=3/TTL=1/SHW?FRST=4

    Met vriendelijke groet,

    Hans van der Kamp, Den Haag.

    #3247
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste Hans van der Kamp,

    Dank je voor jouw bericht en dat je deze informatie met ons hebt wilt delen.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    IGV bestuurslid

    #3447
    DennisWeb master
    Participant

    Geachte heer Van der Kamp,

    Allereerst natuurlijk excuses voor de late reactie.

    Maar daarom niet minder hartelijk dank voor de interessante tip. Hopelijk ben ik op niet al te lange termijn in de gelegenheid deze bron eens in te zien. De periode die volgens uw opgave door de gegevens wordt bestreken, maakt het extra de moeite waard te kijken naar de mogelijkheid van een publicatie in De Indische Navorscher.

    Overigens is mijn eerste indruk dat het aantal Vosmaers in Nederlandsch-Indië in de 19e eeuw niet bijzonder groot is. Halverwege de jaren 1840 was er een Willem Vosmaer ambtenaar bij de landelijke inkomsten en cultures. En het adresboek van Nederlandsch-Indië bevat slechts drie personen met de naam Vosmaer (twee gepensioneerde assistent-residenten en de weduwe van een assistent-resident). Maar dit op zich hoeft uiteraard geen belemmering voor een publicatie te zijn.

    Vriendelijke groet,

    Roel de Neve,
    hoofdredacteur van De Indische Navorscher.
    (roeldeneve@kpnmail.nl)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.