Genealogisch onderzoek Fam. Van Putt en Vel

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Genealogisch onderzoek Fam. Van Putt en Vel

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #3998
    Anonymous
    Guest

    Wie kan mij meer vertellen over;

    Johanna Louisa van Putt * omstreeks 1880 te Semarang Indonesië en haar familie w.o.haar vader H.D. van Putt

    Zij is getrouwd te Semarang op 16 januari 1900 met;

    Arij Marinus Vel * 27-3-1871 te Goes + 21-3-1907 te Semarang Indonesië

    Bij voorbaat dank
    Ger Lamme

    #3999
    Anonymous
    Guest

    Voor de volledigheid en om zoeken te vergemakkelijken:
    02-11-1883 geboorte Johanna Louisa van Putt te Semarang (eerste bijregister RA1885: 237)

    mvg-Ben

    #4008
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Ger Lamme,

    Als Johanna Louisa van Putt naar Nederland is gekomen en hier na 1939 is overleden kan haar persoonskaart (aan te vragen bij het CBG) je misschien meer over haar vertellen.

    Haar geboorte komt blijkens het bericht van Ben Wegman voor in het bijregister, dus zal het om een erkenning zijn gegaan en was haar moeder waarschijnlijk een inlandse vrouw.

    In de opgaven burgerlijke stand in de adresboeken van Ned.-Indië -1923 heb ik van haar geen tweede huwelijk gevonden.

    Dionisius Hubertus van Putt, overl. Buitenzorg (Batavia) 26 juli 1903.

    In de adresboeken van Ned.-Indië 1901 en 1903 komt voor D.H. van Putte (met een e op het eind), gegageerd fuselier, wonende te Semarang. Een D.H. van Putt (zonder e) komt niet voor. In het adresboek voor 1904 komt ook D.H. van Putte niet meer voor.
    Maar … in adresboek 1899 komen voor:
    H.D. van Putt, zonder beroep, wonende Semarang, Kamp[ong] Mirkam.
    D.H. van Putte, gegageerd fuselier, wonende Semarang, Kamp[ong] Meerkam.
    Het lijkt hier toch om een en dezelfde persoon te gaan, te meer daar nog in het adresboek 1930 voorkomt: wed. A.M. Vel, geb. J.L. van Putt, wonende Semarang, Mirkam 3.

    In de adresboeken van latere jaren komt zij niet meer voor, dus je mag er aan twijfelen of zij ooit naar Nederland is gekomen.

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.