Gezocht naar familiegeschiedenis BOTELLHO

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Gezocht naar familiegeschiedenis BOTELLHO

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #3406
    Anonymous
    Guest

    Hulpvraag naar verste stamvader moeder, de naam Botellho.
    Een van mijn verste voorvaderen zijn Jose en Pedro Botellho.
    Nazaten zijn veelal geboren in Padang Sumatra Nederlands Indie.
    Enkele namen voortkomend inmijn kwartierstraat Jose Botellho:geboren 1770. gehuwd met Margreta Jones.
    Beiden zijn ouders van Pedro Botellho hij is geboren 1796 Bandel,West Bengalengehuwd met Si Rana Padang jaartijd 1820.

    Mijn vraag aan u is Waar heeft deze familie hen Oorsprong,en waar stamt deze familie van?
    Uit welk milieu kwamen deze voorouders?
    Ik zoek toch al enkele jaren naar onze familiestamboom.
    Botellho,zijn de rechtreekse voorouders van mijn grootmoeder Lily van Don,ook geboren in Padang Sumatra.

    Voor nadercontact kunt u mij bereiken:
    Haretelijk dank ,voor uw interesse.Raymond Robert Huijer.

    #3408

    Ik heb even voor je gekeken in de Regerings Almanak 1915-1900. Ik zie vanaf 1841 in Priaman, Padang Petro Botellho die huwde op 22 nov 1841 met Rosa Christina. Omdat de vrouw geen achternaam heeft gaat het meestal om een inlandse vrouw.

    Verder worden de volgende geboorten vermeld:

    1821 Sept, 24 Maria Botellho.
    1827 Aug. 10 Laurance Botellho.
    1830 Jan. 8 Merij Botellho.
    1834 Oct. 12 Aliana Botellho.

    Hierna zijn er nog meer hits op die naam.

    Het Nationaal Archief heeft Bottellho in het archief de Ministerie van Koloniën: Stamboeken van Ambtenaren in Nederlands-Indië en de Gouvernementsmarine.

    Mvgt
    Arthur Fickel

    #3411
    Anonymous
    Guest

    Op een van de andere fora waar deze vraag staat heb ik al verwezen naar een boek:
    Het Centraal Bureau voor Genealogie beschikt over het driedelige werk van Jorge Forjaz, Familias
    Macaenses (Macoa 1996). Een prachtig werk met foto’s van personen en van graftomben, maar hoofdzakelijk een overzicht van de aloude, meest van Portugese afkomst zijnde families.De families zijn opgezet met stamreeksen

    En ook De Indische Navorscher jaargang 2012 heeft een vermelding van Botellho.

    Wees er bij verder onderzoek in de archieven op verdacht dat de spelling van de naam nogal kan varieren.

    mvg-Ben

    #3479
    DennisWeb master
    Participant

    Beste R.R. Huijer,

    Het is je ongetwijfeld duidelijk dat de familie Botellho (in de Portugees sprekende wereld veelal Botelho) in oorsprong uit Portugal afkomstig is en dat zij met dank aan de Portugese handelsdrang in de 16e eeuw in Azië terecht is gekomen. De naam Botelho wordt veel in realtie genoemd met Macau. Zo ook in:

    Attachments:
    #3480
    DennisWeb master
    Participant

    Beste R.R. Huijer,

    Het is je ongetwijfeld duidelijk dat de familie Botellho (in de Portugees sprekende wereld veelal Botelho) in oorsprong uit Portugal afkomstig is en dat zij met dank aan de Portugese handelsdrang in de 16e eeuw in Azië terecht is gekomen. De naam Botelho wordt veel in realtie genoemd met Macau. Zo ook in:

    Attachments:
    #3481
    DennisWeb master
    Participant

    Beste R.R. Huijer,

    Het is je ongetwijfeld duidelijk dat de familie Botellho (in de Portugees sprekende wereld veelal Botelho) in oorsprong uit Portugal afkomstig is en dat zij met dank aan de Portugese handelsdrang in de 16e eeuw in Azië terecht is gekomen. De naam Botelho wordt veel in realtie genoemd met Macau. Zo ook in:

    Verder nog wat losse info, die de Portugese connectie illustreert.

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

    #3482
    DennisWeb master
    Participant

    Beste R.R. Huijer,

    Het is je ongetwijfeld duidelijk dat de familie Botellho (in de Portugees sprekende wereld veelal Botelho) in oorsprong uit Portugal afkomstig is en dat zij met dank aan de Portugese handelsdrang in de 16e eeuw in Azië terecht is gekomen. De naam Botelho wordt veel in relatie genoemd met Macau. Zo ook in:

    Verder volgt nog wat losse info, die de Portugese connectie illustreert.

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

    #3543
    bheijdenB. Heijden
    Participant

    Jose/Joze Botellho ~ Margretha Jones
    Hun zoon:
    Pedro/Petro Botellho ~ Rosa Christina (eigenlijke naam: Si Rana)
    Hun kinderen:
    1.Louisa Botellho ~ Carl von Fürstenrecht
    2.Laurance/Laurens Botellho ~ 1e Henriëtte Cornelia Petronella (inlandse vrouw)
    ~ 2e Sarimona inlandse vrouw)
    3.Mery Botellho ~ Bernardus Maitimoe
    4.Aliana Botellho ~ Eduard Schönherr
    5.Adriana Botellho ~ Gabriël van Don
    6.Joseph Botellho ~ 1e Georgina Freeth
    ~ 2e Si Tete (inlandse vrouw)
    ~ 3e Magdalena Francina Davies
    7.Willem Botellho, jong overleden
    8.Johanna Botellho ~ Cornelis Maagdenberg
    Jose Botellho wordt vermeld van Goa (India) en Potugese Joden.

    [quote=”Arthur Fickel” post=611]Ik heb even voor je gekeken in de Regerings Almanak 1915-1900. Ik zie vanaf 1841 in Priaman, Padang Petro Botellho die huwde op 22 nov 1841 met Rosa Christina. Omdat de vrouw geen achternaam heeft gaat het meestal om een inlandse vrouw.

    Verder worden de volgende geboorten vermeld:

    1821 Sept, 24 Maria Botellho.
    1827 Aug. 10 Laurance Botellho.
    1830 Jan. 8 Merij Botellho.
    1834 Oct. 12 Aliana Botellho.
    7tte
    Hierna zijn er nog meer hits op die naam.

    Het Nationaal Archief heeft Bottellho in het archief de Ministerie van Koloniën: Stamboeken van Ambtenaren in Nederlands-Indië en de Gouvernementsmarine.

    Mvgt
    Arthur Fickel[/quote]

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.