Gezocht ouders van Frederikus Hendrikus de Bruin.

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Gezocht ouders van Frederikus Hendrikus de Bruin.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #4351
    Anonymous
    Guest

    Goede middag IGV-leden en bezoekers,
    ondanks veel speurwerk is het mij niet gelukt de ouders te vinden van Frederikus Hendrikus de Bruin. Hij werd op 23 mei 1889 te Amuntai geboren en overleed op 1 okt 1949 te Soerabaja.
    Hij huwde Carla Roberta Nagel omstreeks 1922 (onbekend waar)
    Dec 1923 kregen ze namelijk een zoon Bonnard.
    Mogelijk was Frederikus eerder gehuwd:

    Bruidegom: Frederikus Hendrikus de Bruin
    Bruid: Caroline Elisabeth van de Pol
    Plaats: Sidoardjo Datum: 29-10-1910
    Opmerking(en):
    Bijregister: RA jaar/bladzij: 1912/27

    Hij is bekend bij de oorlogsgravenstichting maar daar wisten ze ook niks te vertellen over de ouders
    van Frederikus.
    Ook is er een BR-kaart van hem in het Haags Archief maar ook daar zijn geen andere gegevens vermeld dan zijn geboortedatum en -plaats.
    Nu is mijn hoop dat hier iemand mij verder kan helpen in het vinden van zijn ouders…..

    Vriendelijke groet,

    Mars

    #4353
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Mars,

    Uit het huwelijksregister van Salatiga 1923, aktenr. 5 (LDS-film 1474393, item 11):

    24 febr. 1923. Frederikus Hendrikus de Bruin, geboren te Amoentai, oud 33 jaar, hoofdopzichter der Gewestelijke Werken, wonende te Salatiga, gehuwd geweest met Caroline Elisabeth van de Pol, zoon van Pieter Joseph de Bruin en Johanna Francisca Bommezijn, beiden overleden; met Carla Roberta Nagel, geboren te Melambong, oud 22 jaar, zonder beroep, wonende te Salatiga, dochter van Carel Hendrik George Nagel en Aleida Victoria Constantia Hoff [ten rechte Aleida Constantia Victoria Hoff], beiden zonder beroep en wonende te Salatiga. Getuigen: Gerard Othon Gout, oud 31 jaar, boekhouder bij de Staatsspoorwegen te Bandoeng, schoonbroeder van de bruid, en Willem Frederik Busch, oud 43 jaar, bouwkundige bij de Gewestelijke Werken te Pati en aldaar wonende.
    N.B. Bij jhet huwelijk wordt o.a. overgelegd een akte waaruit blijkt dat te Sidoardjo op 28 december 1922 onder aktenr. 9 is ingeschreven het vonnis waarbij het tussen Frederikus Hendrikus de Bruin en Caroline Elisabeth van de Pol bestaan hebbende huwelijk is ontbonden.

    #4354
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Kleine correctie op bovenstaand bericht:

    Het zinsdeel “boekhouder bij de Staatsspoor, wonende te Bandoeng” dient ten rechte te luiden “boekhouder bij de Staatspoorwegen te Bandoeng”.

    #4355
    Anonymous
    Guest

    Goede middag Leo 😀
    Heel hartelijk bedankt voor deze geweldige vondst!
    Daarmee zijn gelijk een behoorlijk aantal vragen mee bevestigd en opgelost:)

    Heel fijn weekend.

    Vriendelijke groet,

    Mars

    #4773
    Anonymous
    Guest

    Dag Leo,

    Dit gaat over mijn opa. Waar kan ik deze acte inzien? Is dit on-line? groet, Collin de Bruin

    #4776
    Anonymous
    Guest

    Ik ben zo vrij om de laatste vraag te beantwoorden. De akte staat op de film van familysearch (LDS-film 1474393, item 11). Deze film ligt, als het goed is, bij het familiecentrum van de Mormonen op de Zaaiersweg in Amsterdam. Het centrum is te bezoeken op vrijdagmiddagen. Wel even tevoren informeren of de film inderdaad nog aanwezig is.

    mvg-Ben

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.