Grafmonument generaal-majoor C.A. de Brauw te Padang

Forum Forums Restricted content Grafmonument generaal-majoor C.A. de Brauw te Padang

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #43441
    ekrolEvert Krol
    Participant

    In kader van onderzoek ben ik op zoek naar informatie m.b.t. het grafmonument van de in februari 1862 overleden generaal-majoor C.A. de Brauw. Daags na hem overleed – eveneens te Padang – zijn echtgenote Jkvr. J.E.M. van Heemskerck van Beest. Ik weet dat er op hun graf te Padang een monument werd geplaatst ter nagedachtenis.
    Mijn vraag is of iemand weet, of dit graf(monument) nog bestaat dan wel enige andere informatie hierover heeft.
    Voor de moeite op voorhand vriendelijke dank,
    Evert Krol

    #44355

    Misschien heeft u inmiddels gevonden wat u zocht. Zo niet, dan is wellicht zoekhulp te verkrijgen via

    https://posmetropadang.co.id/metro-sumbar/252502/dipandu-dpk-padang-panjang-2-warga-belanda-temukan-makam-nenek-dan-jejak-sejarah-leluhur/

    In het artikel wordt gemeld dat twee Nederlanders het graf van hun grootmoeder en sporen van hun familiegeschiedenis hebben gevonden. Ze hebben hulp gekregen van PDIKM (het Minangkabaus Cultureel Documentatie- en Informatiecentrum).

    #44357
    ekrolEvert Krol
    Participant

    Hallo Lucille,
    Wat leuk om op deze al langer openstaande vraag nog een reactie te krijgen! Ik zal heel graag van een mogelijke ondersteuning gebruik willen maken in deze. Ik heb de link gebruikt; helaas ben ik de Indonesische taal niet machtig en kom ik er even niet verder mee. Weet U of ik mogelijk ook in de Engelse taal een verzoek kan doen en beschikt u voor mij over een e-mail adres van het Minangkabaus Cultureel Documentatie- en Informatiecentrum.
    Voor nu hartelijke dank voor de reactie!
    Evert

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.