Grafveld Peneleh, Soerabaja

Forum Forums Restricted content Algemeen Grafveld Peneleh, Soerabaja

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #3431
    Anonymous
    Guest

    Enkele jaren geleden zijn wij vanwege ons onderzoek naar onze voorouders “krancher” en “Kouthoofd” beland op Kuburan Peneleh te Soerabaja.

    Ir. J.A. van Huizen heeft hier in de jaren ’90 fantastisch werk verricht (zie Bronnenpublicaties 10, 11 en 12) en wij zagen dat in die jaren hierna alsnog heel veel vernielingen hebben plaatsgevonden. Graven die al meer dan 100 jaar intact waren, zijn gedurende de laatste 20 jaar alsnog vernield. We kwamen al snel tot de conclusie dat wij alles in het werk wilden stellen om nog meer van dit grafveld te bewaren voor het compleet verwoest zou zijn.

    Gedurende de eerste paar maanden van 2014 hebben mijn ouders en ik eindelijk ons Peneleh-project kunnen verwezenlijken: we hebben alle (nog bestaande) graven op Peneleh gefotografeerd. Het verwerken van de foto’s kost uiteraard tijd, maar de eerste 200 foto’s staan nu op de website. We hopen snel alle foto’s online te krijgen en zullen onze site wekelijks updaten. Mocht u vragen hebben, dan kunt u altijd mailen naar peneleh@krancher.com.

    #3432
    Anonymous
    Guest

    Mooi initiatief met een tastbaar resultaat. Complimenten.
    Ik ben zo vrij geweest een link naar het oorspronkelijke bericht te plaatsen op stamboomforum voor geïnteresseerden op het subforum Indische families.

    mvg-Ben

    #3433
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Onderwijl heeft krancher.com nog een update gedaan.
    Welke personen begraven zijn in welk graf met welk grafnummer valt snel te ontdekken in dit excelbestand:
    http://www.krancher.com/wp-content/uploads/2014/07/Data-Peneleh-Dodenakkers.nl_.xlsx
    Die grafnummers zijn dezelfde nummers als in de igv-penelehboekjes van de heer van Huizen.
    Maar in die sheet wordt meer informatie gegeven. Waar mogelijk de leeftijden van de begravenen en wie ‘rechthebbend’ zijn van het graf.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.