Hendrik Alexander Robert Monsantofils

Forum Forums Restricted content Algemeen Hendrik Alexander Robert Monsantofils

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3796
    Anonymous
    Guest

    Hendrik Alexander Robert Monsantofils werd geboren op 6 augustus 1897 in Djombang.
    Hij trouwde op 20 juni 1921 te Soekaboemi met Josephine Droog.
    Wie waren de ouders van Hendrik Alexander Robert Monsantofils ?
    Dank. Jan Van Schaik.

    #3797
    Anonymous
    Guest

    Bij http://www.roosjeroos.nl vond ik de volgende persoon

    Overledene: Hendrik Alexander Joseph Monsantofils ()
    Plaats: Soerabaja
    Datum: 18-07-1901
    Opmerking(en):
    Bijregister:
    RA jaar/bladzij: 1902/488

    Ik ga nog wel even zoeken in de almanak maar dit lijkt een goede mogelijkheid voor de vader.

    mvg-Ben

    #3798
    Anonymous
    Guest

    Morgen verder:

    IN Soerabaja woonden rond 1897 twee personen Monsantofils t.w. A.I.G. Monsantofils en H.A.J. Monsantofils

    mvg-Ben

    #3799
    Anonymous
    Guest

    Beste Ben,

    Heel veel dank. Jouw suggestie moet wel juist zijn.
    Monsantofils is een uniek Surinaamse naam en ik zocht naar de link tussen de Indische familie Monsantofils en de Surinaamse familie Monsantofils.
    Hendrik Alexander Joseph Monsantofils werd geboren op 24-02-1861 in het District Nickerie in Suriname.
    Zijn ouders waren de arts Hendrik Alexander Monsantofils (1811-1892) en Helena Teeder Gordon (1830-1863).
    In 1884 verbleef Hendrik A. J. Monsantofils in Amsterdam. Hij is daarna dus naar Indië vertrokken.
    Nogmaals dank. Jan Van Schaik.

    #3800
    Anonymous
    Guest

    Adresboek 1893 A.J.G. Monsantofils in Batavia
    17-09-1893 geboorte Helena Alexandrina Monsantofils te Soerabaja (RA1895: 344)
    Adresboek 1895 A.J.G. en H.A.J inwoner Soerabaja
    11-02-1896 geboorte Johannes Alexander Joseph Monsantofils te Soerabaja (RA1897: 368)
    Adresboek 1899 A.J.G. Monsantofils gegag. sergeant Batavia Kerklaan 12-528
    Adresboek 1899 H.A.J. Monsantofis maandgelder st. sp. Kediri
    06-08-1897 geboorte (erkenning) Hendrik Alexander Robert Monsantofils te Kediri (RA1899: 405)
    18-07-1901 overlijden Hendrik Alexander Joseph Monsantofils te Soerabaja (RA1902: 487)

    Het artikel in de Indische Navorscher 1993 (jaargang 6) betreffende de familie Droop en Vacquir Droop door P.Kal is je ongetwijfeld bekend.

    mvg-Ben

    #4133
    Anonymous
    Guest

    Beste heren,

    Jullie spreken over mijn opa H.A.R. Monsantofils.
    Wat is de reden daarvoor (ik ben niet echt thuis op dit forum en werd er door iemand op gewezen)?
    Ben zelf bezig met onderzoek naar m.n. mijn opa.

    groeten
    Desiree

    #4134
    Anonymous
    Guest

    @ Desiree,

    Op een vraag van Jan van Schaik heb ik geprobeerd antwoord te geven. Wellicht heb jij nog meer info voor hem of kan hij jou een beetje helpen. Ik heb zelf geen connecties met de genoemde familie.

    mvg-Ben

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.