Hendrik Cramwinckel

Forum Forums Restricted content Hendrik Cramwinckel

Tagged: 

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #43640
    EwoudCEwoudC
    Participant

    Hallo

    Ik ben Ewoud Cramwinckel en zoek wat informatie over mijn overgrootvader Hendrik Cramwinckel. Hij en zijn vrouw, Katinka Schluter, zijn vanuit Portugal in 1941 de oorlog in Europa ontvlucht naar Java. Waarschijnlijk om zich bij mijn opa en oma in Tjimahi te voegen, echter vanaf dat moment heb ik weinig informatie, buiten het feit dat Katinka alleen naar Tjimahi op bezoek ging bij zoon (Arnaud), schoondochter (Wils) en kleinzonen (Hans en Bob). Daarnaast is zij overleden op 24 juni 1945 (60) Kamp 11, Banjoebiroe. De vraag is waar was Hendrik. Ik heb wat kamparchieven doorzocht, maar kan niets vinden. Een vermoeden is dat hij naar Padang terug is gegaan, waar hij eerder gewoond heeft, toen hij in actieve dienst bij het KNIL zat. Maar we weten het niet. Ik vraag me ook af of hij ook in Banjoebiroe kamp 11 zat, maar kan er niets over vinden. Misschien heeft iemand een idee hoe ik de namen van kamp 11 kan achterhalen, of wellicht zijn er andere ideeën.

    Bij voorbaat dank!

    Met vriendelijke groet,

    Ewoud

    #44006
    henribikhenribik
    Participant

    Over het leven en de loopbaan van Hendrik Cramwinckel is in Wikipedia een uitgebreid artikel opgenomen. Echter over de periode 1940-1954 vind ik niets.
    Volgens zijn overlijdensadvertentie van 21 Sep 1954 in het Algemeen Handelsblad overleed Hendrik op 20 Sep 1954 in Den Haag.

    #44011
    EwoudCEwoudC
    Participant

    Nee, dat is ook exact waar ik tegenaan loop en in de familie is het niet bekend waar hij was toen zijn vrouw in Banjoebiroe geinterneerd zat. Maar dank voor de moeite!

    gr

    Ewoud

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.