Heuer

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #38740
    meike.heuerMeike Heuer
    Participant

    Hoi!

    Ik zoek informatie over de familienaam Heuer. Mijn overgrootvader Alphons Heuer is op 31 juli 1888 geboren in Buitenzorg. Volgens zijn persoonskaart was zijn vader Frederik Wilhelm, geboren op 5 april 1866, ook in Buitenzorg. Zijn moeder staat beschreven als Itje – inlandse vrouw. Zonder achternaam en/of leeftijd. Ik weet niet of zij nog meer kinderen hadden, helaas zijn er geen mensen in mijn familie die hem hebben gekend. Ik weet dat Frederik Wilhelm bij de Staatsspoorwegen werkte als Stationscommies. Maar vanaf daar loopt mijn onderzoek vast. Wellicht kan iemand me hier helpen?

    Bij voorbaat dank!

    #39101
    robdumasRob Dumas
    Participant

    De vader van Frederik Wilhelm Heuer, geb. Buitenzorg 5 apr. 1866, was Heinrich Wilhelm Heuer, Oost-Indisch militair, verm. geb. Duitsland omstr. 1830, overl. Soekaboemi (Preanger Regentschappen) 21 juli 1891. De moeder van Frederik Wilhelm Heuer zal een inheemse vrouw zijn geweest met wie zijn vader niet gehuwd was. Frederik Wilhelm Heuer had vermoedelijk geen broers of zusters, maar hij had wel meerdere kinderen. Zie de website http://www.roosjeroos.nl en zoek op ‘Heuer’.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #39125
    meike.heuerMeike Heuer
    Participant

    Dankjewel Rob! Ik had deze naam al eens voorbij zien komen, maar ik twijfelde of dit ook daadwerkelijk de vader van was. Hiermee kan ik weer verder!

    Groeten,
    Meike

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.