HFO van Cattenburch, informatie gezocht

Forum Forums Restricted content HFO van Cattenburch, informatie gezocht

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #37102
    sopiccm1sopiccm1
    Participant

    Is er iemand die mij wellicht op weg kan helpen om een van mijn laatste puzzelstukjes op te lossen? Mijn betovergrootvader Henri Frederik Otto van Cattenburch, geboren 3 juli 1847, Ledok Bagelen Kedoe, werd geboren op een moment dat zijn vader Frederik Marie Gerard niet getrouwd was. Vader trouwde een jaar later, op 27 september 1848, in Wonosobo met een hoogzwangere Johanna Henriette Gerardina Servatius (zelf een erkende dochter). Nu vraag ik mij al lang af of Johanna ook zijn moeder was en dan Nio Lie Tjim zijn overgootmoeder. Dat zou kunnen, maar hoeft natuurlijk niet. In het legerstamboek van Henri wordt geen moeder vermeld… In alle legerstamboeken van mannelijke familieleden (en dat zijn er nogal wat) worden beide ouders genoemd. Of de geboorteakte of de huwelijksakte met een eventuele wettiging van dit voorkind zou misschien duidelijkheid kunnen geven. Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!

    #44020
    henribikhenribik
    Participant

    Henri Frederik Otto van Cattenburch trouwde op 28 Dec 1871 in Soerabaja met Laura Antoinette Josephine Fagnotti. In hun huwelijksakte staat mogelijk de moedr van de bruidegom vermeld. In een familycenter van de Mormonen zoudt u die huwelijksakte kunnen inzien.

    #44272
    sopiccm1sopiccm1
    Participant

    Mijn excuses voor het niet eerder reageren… ik merk nu dat ik niet had aangevinkt om op de hoogte te worden gesteld van een antwoord.
    Heel hartelijk dank, ik ben nu inderdaad van plan om ergens dit jaar naar een familycenter te gaan en dan in 3-voud te gaan zoeken, zijn overlijdensakte, zijn eigen huwelijksakte en de huwelijksakte van zijn vader, waarbij hij mogelijk is erkend (als dat tenminste zijn moeder was).
    Met vriendelijke groet,
    Monique

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.