Hillebrandt

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #3298

    Hendrik Martin Hillebrandt. * 19 jan 1787 Soerakarta + 14 jun 1832 Semarang X 1813 Semarang met Suzanne von Wolzogen.
    Treedt als pensoldaat in V.O.C. dienst, wordt 7 sept. 1804 van jong assistent bevorderd tot assistent, eerste-luitenant van de Semarangse schutterij. Maar er is geen militair stamboek te vinden. Er is ook geen VOC info te vinden. Of zoek ik niet goed genoeg? Graag tips of info. bijvoorbaat dank. mvgt Arthur Fickel

    #3299
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste Arthur,

    De informatie hieronder over Hendrik Martin Hillebrandt heb je – als ik het goed heb – gevonden in het artikel getiteld ‘De matrilineaire afstammelingen van de vrije inlandse vrouw Sintes’, geschreven door R.G. (Roel) de Neve in De Indische Navorscher – Nieuwe Jaargang, jaargang 13 (2000), p. 111. Het beste is dat je met hem contact opneemt en hem vraagt welke archiefbron hij destijds had gevonden voor deze gegevens omtrent Hendrik Martin Hillebrandt. Via de rubriek Contact op deze website kun je jouw vraag naar hem sturen.
    Hopend jou hiermee te hebben geholpen.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #3300

    Ja dat klopt helemaal Rob, (DE INDISCHE NAVORSCHER, Jaargang 13 -2000- R.G. de Neve, Martilineaire reeksen, De matrilineaire afstammelingen van de vrije inlandse vrouw Sintes vanaf blz 110). Ik zal hem via deze site proberen te bereiken. De voetnoot bij zijn, overigens bijzonder uitgebreid en interessant verhaal, geeft niet voldoende aanwijzing.

    Bedankt, mvgt Arthur Fickel

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.