Hortense Eméli VAN SLOOTEN geboren 17 mei 1899 te Batavia

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Hortense Eméli VAN SLOOTEN geboren 17 mei 1899 te Batavia

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #12042
    edeschauxEugène Deschaux
    Participant

    Ik ben op zoek naar gegevens over Hortense Eméli VAN SLOOTEN, geboren 17-05-1899 te Batavia, aldus vermeld in de RA – 1901 Naamlijst – Bijregister 1900.
    1900. Zij huwde 26-09-1916 te Batavia met Johan Frederik Constantijn PAULUS (geboren 26-10-1895, Batavia), aldus vermeld in de RA 1917.
    In de kranten van Delpher.nl stonden ook nog geboortes vermeld van “J.F.C.Paulus – van Slooten” in 1934, 1936 en 1937 allen te Jogjakarta.

    Ter info, een recente DNA Match met een mij onbekend familielid is de hoofdreden voor deze vraag.
    Uit de gedeelde segmenten en triangulatie zouden onze gezamenlijke voorouders Jean Louis Marius Rodolphe DESCHAUX (1807 Marseille – 1864 Marseille) en Louisa Elisabeth ROZY (1829 Pandeglang – 1921 Batavia)
    zijn. Een dochter, Maria Elisabeth Hortense DESCHAUX (1855 Batavia – 1945 Bandung) huwde 9-5-1877 te Batavia met Alphonse VAN SLOOTEN (1856 Batavia – 1900 Batavia).

    Aangezien ik geen antwoord had onvangen van het onbekende familielid ben ik zelf online gaan zoeken en kwam erachter dat
    haar moeder PAULUS als meisjesnaam draagt. En aangezien de getrianguleerde segmenten met VAN SLOOTEN DNA Matches zijn (en groot nl tussen 100 en 280 centimorgans)
    ben ik naar een combinatie van PAULUS en VAN SLOOTEN gaan zoeken en zo bij de bovenvermelde gegevens terechtgekomen.

    Ik ben zeer benieuwd of Hortense Eméli VAN SLOOTEN een (klein)dochter van vermelde Alfonse VAN SLOOTEN is.

    #12047
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Indien de hierboven genoemde Hortense Emili van Slooten is overleden in Nederland, kunt u een uittreksel van haar persoonskaart aanvragen bij de afdeling Persoonskaarten/Persoonslijsten van het CBG te Den Haag. Hoe u dat kunt doen, zie https://cbg.nl/diensten/uittreksels-pkpl

    Op die uittreksel van haar persoonskaart staan zeer waarschijnlijk de namen van haar ouders.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #12048
    edeschauxEugène Deschaux
    Participant

    Beste Rob,

    bedankt voor dit antwoord en de link.
    Ik zal dat direct doen en zal een update van het resultaat doorgeven.

    Vriendelijke groetjes,

    Eugène Deschaux

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.